Verdwenen folders met bewerkte foto's

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
Harry W
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Verdwenen folders met bewerkte foto's

Bericht door Harry W » do jun 04 2015 9:12 pm

Hallo,

Ik heb een vraagje. Een tijdje geleden had ik op de harde schijf een nieuwe folder aangemaakt, om een paar gedownloade pdf documenten in op te slaan. Tijdje later wilde ik ze bekijken en bleek de gehele folder foetsie. Je gaat aan jezelf twijfelen, heb ik dat eigenlijk wel (goed) gedaan. Dus opnieuw diezelfde folder aangemaakt en pdfjes in gezet. Weer een poos later bleek ook deze folder verdwenen. Afgelopen weekend foto's gemaakt tijdens Blues in Grolloo en alvast een aantal foto's in Lightroom bewerkt en naar folder "Blues in Grolloo 2015" en vervolgens subfolder "Carvin Jones" geëxporteerd. Foto's na exporteren nog even in de folder bekeken en ik was tevreden. Vandaag wou ik verder gaan met de rest van de foto's en blijkt ook deze folder en subfolder verdwenen. Nu kan ik in Lightroom ook echt checken dat ik die folder heb aangemaakt, want de naam van de folder staat in het export schermpje vermeld, zodat je verder alleen nog maar "exporteren met vorige" hoeft aan te klikken.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen of heeft dat zelf ook al eens meegemaakt? En zo ja, wat is dan de remedie?

Mvrgr,

Harry Wolf

mandersp
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Verdwenen folders met bewerkte foto's

Bericht door mandersp » do jun 04 2015 10:45 pm

Maak altijd een back-up van je foto's, minimaal op 2 plaatsen zodat je dit probleem niet hebt.

Een oplossing heb ik niet, het lijkt op een virus maar dat weet ik niet zeker.
D750, D810, J5
Verder een aantal Nikon lenzen en andere fotospullen.

Met vriendelijke groeten, Piet Manders

Harry W
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Verdwenen folders met bewerkte foto's

Bericht door Harry W » do jun 04 2015 11:00 pm

De back-ups heb ik wel voor elkaar, maar ik vind het vervelend dat er zomaar dingen verdwijnen.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”