Beste allemaal,
Als eerste zal ik mij even kort voorstellen, Sinds gisteren ben ik weer lid, terug van weggeweest na een drukke periode met kleine kinderen.Nu hoop ik door dit abonnement cadeau, de fotografie weer een boost te geven. En ik heb nu een dochter van nagenoeg 8 die besmet lijkt te zijn met het fotovirus. Ze heeft een kleine compact camera die overal mee naar toe gaat. Ze is heel hard aan het sparen voor een spiegelreflex en daar willen wij haar een handje bij helpen.
Dus mijn vraag is: wie heeft er ervaring met spiegelreflexcamera's voor kinderen? Welke is geschikt voor een beginnende maar zeer enthousiaste meid van (bijna) 8. Het mooiste zou zijn als mijn objectieven bij haar op de camera passen, maar het is geen must. Ik heb een D200. Ik dacht zelf aan een goede tweedehands D3100. Betaalbaar, voor starters en volgens mij ook licht in gewicht en geschikt voor kleine handjes.
Welke ideeën hebben jullie? ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
Femke
Welke camera voor dochter
- Frank Roelofs
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Welke camera voor dochter
Ik heb voor mijn dochters (5 en 7) een gebruikte D70s gekocht. Ze wilden zo graag met mijn camera, een compact was niet een echte camera. Heb daarop een 35mm 2.0 uit mijn tas gezet zodat ze bewust op kaderen gaan letten.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
- a90
- Forumlid
Wat Frank zegt of een D50. Voor een paar tientjes heb je er eentje op Marktplaats en daar zijn nog prima plaatjes mee te maken.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- Frank Roelofs
- Forumlid
En echt leuk om te zien hoe ze daar dan mee bezig zijn. bewust rondkijken en foto's nemen. Dat deden ze met de compact niet.
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
beste allemaal,
Dank voor jullie reacties, ik ga er mee aan de slag. En wie weet zien jullie binnenkort een leuke foto van haar voorbij komen.
Groet, Femke
Dank voor jullie reacties, ik ga er mee aan de slag. En wie weet zien jullie binnenkort een leuke foto van haar voorbij komen.
Groet, Femke