Jannette schreef:Bedankt voor de reacties.. zijn de foto's hierboven in jullie ogen dan dus mislukt? Begrijp nog niet helemaal alle technische uitleg...
Mijn indruk is dat je een redelijk geslaagde poging hebt gedaan om ze te redden. Dat zie ik wel eens minder.
Maar het rode kanaal is volledig uitgebleekt. Zet in Photoshop (of wat je gebruikt) het groene en blauwe kanaal maar eens uit, dan zul je zien dat er egaal rode vlakken zijn met geen enkel detail er meer in. Dat kun je in de nabewerking niet meer rechtbreien, hoe goed je ook bent, want dat detail is er niet meer.
(Je gaf zelf ook al aan dat je het "lastig" vond toch? Maar misschien sloeg dat ergens anders op, kan ook.
Maar los van het rode kanaal hebben deze foto's natuurlijk ook heel veel andere kwaliteiten. En daar doet dit probleem niets aan af. Dus dat er mensen zijn die ze kunnen waarderen vind ik helemaal niet zo vreemd. Het was ook niet mijn bedoeling om het hele draadje te torpederen. Meer om een tip te geven hoe die mooie klaprozen nog mooier vastgelegd kunnen worden...