Kort geleden heb ik een D750 gekocht. Ik ben zeer tevreden over de resultaten echter.....
De scherpstelling in de liveview stand werkt niet icm met mijn Sigma 24-70 EX DG 2.8 lens.
Mijn ook kort gelden aangeschafte 12-24 lens van Sigma werkt wel goed.
Ik heb al diverse combi's geprobeerd:
1. de lens op mijn oude D7100 werkt goed
2. de lens op een D800 werkt goed
3 een andere Sigma 24-70 lens geleend van een vriend op mijn nieuwe D750: werkt ook niet.
Al mijn overige lenzen werken wel goed met de scherpstelling in de liveview stand.
Heeft iemand hier ook ervaring mee en mogelijk een oplossing?
Een stevige mailwisseling met Nikon service levert niks op ze willen het probleem niet begrijpen.
Groet van een tot nu toe tevreden Nikon gebruiker....
D750 scherpstellen liveview met sigma 24-70 2.8 lens
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: D750 scherpstellen liveview met sigma 24-70 2.8 lens
Ik heb zelf geen Sigma's meer, maar ik denk dat je Sigma support moet hebben, niet Nikon support. Ik lees de laatste tijd wel vaker dat bepaalde (oudere types?) Sigma objectieven niet werken met modernere Nikon body's. Ik meen ook dat Sigma een objectief wel kan updaten zodat het dan wel weer werkt, maar er zijn hier vast mensen die daar maar van weten.
Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: D750 scherpstellen liveview met sigma 24-70 2.8 lens
Sigma kan inderdaad (bepaalde?) objectieven updaten.
In het verleden een Sigma 105mm macro gehad die perfect werkte met de D90 maar niet met de D7000.
Even een ritje naar Houten, na telefonisch contact/afspraak, en het probleem was opgelost: Klaar terwijl u wacht.
In het verleden een Sigma 105mm macro gehad die perfect werkte met de D90 maar niet met de D7000.
Even een ritje naar Houten, na telefonisch contact/afspraak, en het probleem was opgelost: Klaar terwijl u wacht.