1. Jorrit en Heather

2. Blauwe uurtje op de boot!

Voor de sportliefhebbers onder ons, inderdaad dat 'bekende' schaatsduo

Geen onverdienstelijke skeeleraar, schaatsen heb ik het nooit verder geschopt dan de regio... gebrek aan talent en techniekFlandria schreef:Jij was ook geen onverdienstelijk schaatser?
Zit al te denken aan een tweede flitser er bij, met zo'n grote beeldhoek (16mm fishete) moet je de flitser behoorlijk ver weg zetten om uit beeld te houden, dus dan zit je al (bijna) op vol vermogen te flitsen. En de Octa erop doet dan ook niet heel veel meer om het licht te verzachtenBij de 2de vind ik haar rug wel twijfelachtig....schaduw is mij te vors of wat meer invul(flits) was beter geweest.
Zit al te denken aan een tweede flitser er bij, met zo'n grote beeldhoek (16mm fishete) moet je de flitser behoorlijk ver weg zetten om uit beeld te houden, dus dan zit je al (bijna) op vol vermogen te flitsen. En de Octa erop doet dan ook niet heel veel meer om het licht te verzachtenBeetje fill van (camera) rechts had dat wel voorkomen. Al vind ik het persoonlijk bij deze plaat niet zo storend, heb een paar andere waar het meer opvalt.
Gelukkig vallen zulke dingen alleen op voor fotografen
Het was ook geen smoes/excuus maar een redenatie die ik tegenwoordig vaker gebruik.Flandria schreef: Jij hebt er al over nagedacht over wat ik nu aansnijd, daar gaat 't om
Mij valt dat op idd. Neemt niet weg dat het een mooie -symbolische- plaat is.
Dank voor het mooie compliment, ik zal het doorgevenjouw meisje is een talentvol schaatsster, ik heb Eva nog op de Weissensee zien schaatsen, diep respect.
Flandria schreef:Vind je het niet lastig om de verlichting allemaal mee te dragen
Als het kan goed plannen en indien mogelijk vooraf opzetten. Dit was op een boot dus alles stond al klaar op statief voordat het paar erbij kwam (ook echt nodig met de kou!). Anders gewoon on-the-fly TTL. Zolang je maar goed in de buurt zit is een kleine onder/overbelichting in Lightroom eenvoudig op te lossen, maar meestal niet eens nodig!en hoe hou je de controle erover zonder dat de 'modellen' in verveling raken wat zichtbaar kan zijn in de (gezicht) uitdrukking?
1. Heeft hij helaas altijd een beetjeJammer dat hij zijn ogen dichtgeknepen heeft.