Wie is beschikbaar als coach voor 'praktijk begeleiding'?
Wie is beschikbaar als coach voor 'praktijk begeleiding'?
Jaren heb ik kiekjes gemaakt met een Canon Powershot. Foto's waren altijd wel aardig. Veel 'automaat'; compositie goed. Na tweede defect een Nikon D70s gekocht. Wel begonnen met een fotocursus. Ook al twee maal met een groepje op pad geweest (Artis & Amsterdam).
Ik wil het liefst handmatig instellen. Het lukt me nog niet om technisch goede foto's te maken. Ook niet wat gebruik flitser (SB-600).
Kortom, is er iemand die als coach wat praktijk gerichte begeleiding kan bieden. Omgeving Amsterdam / Haarlem.
gr.,
Leo Bosch
Ik wil het liefst handmatig instellen. Het lukt me nog niet om technisch goede foto's te maken. Ook niet wat gebruik flitser (SB-600).
Kortom, is er iemand die als coach wat praktijk gerichte begeleiding kan bieden. Omgeving Amsterdam / Haarlem.
gr.,
Leo Bosch
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste Leo,
Welkom op het Nikon Forum, er is hier een hoop te leren. Ik zou je wel willen coachen maar moet je vooraf aangeven dat ik extreem druk ben momenteel met werk.
Daarentegen heb ik inmiddels wel aardige kijk op fotografie en de techniek om knappe foto's te maken. Geef even aan wat je precies zoekt in een coach, ik zal nl. niet een dagje met je op pad kunnen maar bv. wel je op weg kunnen helpen met de basis begrippen en de samenhang tussen de verschillende instellingen zoals belichting, sluitertijden diafragma ed.
Ik woon in Nieuw Vennep dus het is evt. mogelijk dat ik je op een avondje wat praktijkles geef
Welkom op het Nikon Forum, er is hier een hoop te leren. Ik zou je wel willen coachen maar moet je vooraf aangeven dat ik extreem druk ben momenteel met werk.
Daarentegen heb ik inmiddels wel aardige kijk op fotografie en de techniek om knappe foto's te maken. Geef even aan wat je precies zoekt in een coach, ik zal nl. niet een dagje met je op pad kunnen maar bv. wel je op weg kunnen helpen met de basis begrippen en de samenhang tussen de verschillende instellingen zoals belichting, sluitertijden diafragma ed.
Ik woon in Nieuw Vennep dus het is evt. mogelijk dat ik je op een avondje wat praktijkles geef

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Wellicht nog een extra fotocursus. In januari beginnen volgens mij weer nieuwe cursussen bij bijvoorbeeld de Volksuniversiteit in Haarlem. Die hebben echt heel veel cursussen, en daar komt alles aan bod. Ze zijn ook niet zo belachelijk duur. Erg leuk om te doen trouwens ook. Ik heb daar een gevorderden cursus gedaan, en ben nu bezig met een cursus popfotografie, dus ik spreek wel een beetje uit de eerste hand.
Als je wilt, wil ik best wel even voor je kijken wat me geschikt lijkt.
Als je wilt, wil ik best wel even voor je kijken wat me geschikt lijkt.
Hoi Leo,
Welkom op het forum, ik zie dat dit je eerste berichtje is. Ik wil je bij deze uitnodigen voor de fotoshoot in Deventer a.s. zondag (zie: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=5598). Daar lopen wel 41 fotografen die je alle kneepjes van de fotografie kunnen bijbrengen.
Just my €0,02
ALE
Welkom op het forum, ik zie dat dit je eerste berichtje is. Ik wil je bij deze uitnodigen voor de fotoshoot in Deventer a.s. zondag (zie: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=5598). Daar lopen wel 41 fotografen die je alle kneepjes van de fotografie kunnen bijbrengen.
Just my €0,02
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
welkom en ..............................
Leo van harte welkom op ons leerzame forum.
Wat betreft een coach, weet je wel hoe duur dat is
onbetaalbaar man
Maar het voorstel dat Arthur je deed om a.s. zondag naar Deventer te komen, lijkt me een goeie start.
Ik denk ook dat je gericht te werk moet gaan en niet alles in één keer moet willen.
Maar probeer een bepaald onderwerp op verschillende manieren vast te leggen, al zou het maar een luciferdoosje zijn, nee verschillende standpunten, diafragma's en composities.
Dan ga je al een beetje zien hoe je moet fotograferen en wat de effecten zijn.
Heleboel dingen kan je aanleren, ook fotograferen, de technische kant, maar creatieviteit is iets dat je met leren zien.
Maar aldoende leert men.
Kom over naar Deventer zou ik zeggen en misschien gaat er een auto vanuit jouw omgeving en zou je mee kunnen rijden.
Je kan een oproep plaatsen in het topic over Deventer.
Succes.
Groetjes George
Wat betreft een coach, weet je wel hoe duur dat is

Maar het voorstel dat Arthur je deed om a.s. zondag naar Deventer te komen, lijkt me een goeie start.
Ik denk ook dat je gericht te werk moet gaan en niet alles in één keer moet willen.
Maar probeer een bepaald onderwerp op verschillende manieren vast te leggen, al zou het maar een luciferdoosje zijn, nee verschillende standpunten, diafragma's en composities.
Dan ga je al een beetje zien hoe je moet fotograferen en wat de effecten zijn.
Heleboel dingen kan je aanleren, ook fotograferen, de technische kant, maar creatieviteit is iets dat je met leren zien.
Maar aldoende leert men.
Kom over naar Deventer zou ik zeggen en misschien gaat er een auto vanuit jouw omgeving en zou je mee kunnen rijden.
Je kan een oproep plaatsen in het topic over Deventer.
Succes.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
van een keer meegaan naar een shoot leer je veel meer dan een boek.
Ik kocht mijn 300d en ik kreeg er geen super foto uit, alleen maar de standaard kiekjes, totdat ik begon te leren en nu kan ik soms een redelijke foto maken.
Ga eens mee, ik woon zelf in Purmerend, en ben zaterdags soms wel actief om iets moois te schieten, ga eens mee
Ik kocht mijn 300d en ik kreeg er geen super foto uit, alleen maar de standaard kiekjes, totdat ik begon te leren en nu kan ik soms een redelijke foto maken.
Ga eens mee, ik woon zelf in Purmerend, en ben zaterdags soms wel actief om iets moois te schieten, ga eens mee

- Shamrock
- Forumlid
@PatrickP: ik las je berichtje en heb me meteen ingeschreven in Haarlem. Helaas zitten de cursussen die in januari starten al vol. Sta nu op de wachtlijst. Afwachten dus.
Laatst gewijzigd door Shamrock op di nov 20 2007 4:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Leuk! Welke cursus zou het moeten worden? En bij welke leraar?Shamrock schreef:@PatrickP: ik las je berichtje en heb me meteen ingeschreven in Haarlem. Helaas zaten de cursussen die in januari starten al vol. Sta nu op de wachtlijst. Afwachten dus.
Goed trouwens dat de cursussen vol zitten; dat zegt toch wel wat over de populariteit van onze hobby!!!

- Shamrock
- Forumlid
Het gaat om de basiscursus. Hier hebben ze er twee van. Eén die basic is, waarbij de belangrijkste functies op de camera nog ontdekt moeten worden. De ander geeft een gedegen technische basis waarbij alles uit de camera wordt gehaald. Althans volgens de website. Ik sta op de wachtlijst voor de laastste. De lessen worden gegeven door Arjen Veldt.PatrickP schreef: Leuk! Welke cursus zou het moeten worden? En bij welke leraar?
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb Arjen niet gehad, maar 'm wel een paar maal gesproken na afloop van een cursus. Leek me een goede en duidelijke leraar. Ik hoop dat er nog een gaatje voor je vrijkomt. Anders wordt het september volgend jaar. Dat is toch wel een beetje ver weg!Shamrock schreef:De lessen worden gegeven door Arjen Veldt.
Heren (en dames?), hartelijk dank voor de vele reacties. Dit is niet alleen een actief maar ook deskundig en beulpzaam forum!
De fotoshoot in Deventer komt voor mij iets te snel omdat ik al andere verplichtingen heb. Dat er meerdere fotografen zijn om mee te overleggen heb ik goed begrepen.
George bedankt voor de tips. Ik ga er mee aan de slag. Elders in het forum kwam ik ook al een link tegen waar de effecten van iso, sluitertijd en diafrgma 'te oefenen' zijn.
Het voorstel van a90 past me wel. Ook ik ben vaak aan het werk en heb (ongeregeld) even tijd. Waar ik aan denk is een keer de basics die ik in mijn cursus heb gehad, praktijk gericht door te nemen. Laat even weten wat je mogelijkheden zijn
Nogmaals iedereen alvast bedankt. Ik blijf overigens open staan voor suggesties.
Leo
De fotoshoot in Deventer komt voor mij iets te snel omdat ik al andere verplichtingen heb. Dat er meerdere fotografen zijn om mee te overleggen heb ik goed begrepen.
George bedankt voor de tips. Ik ga er mee aan de slag. Elders in het forum kwam ik ook al een link tegen waar de effecten van iso, sluitertijd en diafrgma 'te oefenen' zijn.
Het voorstel van a90 past me wel. Ook ik ben vaak aan het werk en heb (ongeregeld) even tijd. Waar ik aan denk is een keer de basics die ik in mijn cursus heb gehad, praktijk gericht door te nemen. Laat even weten wat je mogelijkheden zijn
Nogmaals iedereen alvast bedankt. Ik blijf overigens open staan voor suggesties.
Leo