D600/D610
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
D600/D610
Beste hobbyisten.
Ik heb nu een D300 met een 18-200 VR2, die ik wil / kan inruilen tegen een D600 met 28-300.
Zoekend op het forum vind ik nergens iets over de D600, maar wel over de D610. (waarom?)
Mijn vragen : wat is het verschil in de body's qua kwaliteit en waar kan ik sjekken of het bij te betalen bedrag redelijk is ?
(Ik ben niet zo'n koopman, die bekend is met prijzen.
BTW : Ik ben gebonden aan één lens voor alle opnamen, wegens fysieke zaken.
Wie van jullie kan me duidelijkheid geven ?
Ik heb nu een D300 met een 18-200 VR2, die ik wil / kan inruilen tegen een D600 met 28-300.
Zoekend op het forum vind ik nergens iets over de D600, maar wel over de D610. (waarom?)
Mijn vragen : wat is het verschil in de body's qua kwaliteit en waar kan ik sjekken of het bij te betalen bedrag redelijk is ?
(Ik ben niet zo'n koopman, die bekend is met prijzen.
BTW : Ik ben gebonden aan één lens voor alle opnamen, wegens fysieke zaken.
Wie van jullie kan me duidelijkheid geven ?
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D600/D610
Beste M,
De D600 is neit zo lang nieuw te koop geweest.
Voor subtiele verschillen: google even Nikon Hans.
Volgens sommigen zijn beide bodies van kwaliteit vochtig bordkarton (pas op voor opvliegende lange tenen)
Groeten, Gijs.
De D600 is neit zo lang nieuw te koop geweest.
Voor subtiele verschillen: google even Nikon Hans.
Volgens sommigen zijn beide bodies van kwaliteit vochtig bordkarton (pas op voor opvliegende lange tenen)
Groeten, Gijs.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Forumlid
Dan heb je niet goed gezocht. Het staat er vol mee.Motorwybe schreef:Zoekend op het forum vind ik nergens iets over de D600, maar wel over de D610. (waarom?)
Een voorbeeld:
D600 of toch de D610
nog een:
Is D600 het kopen waard???
Maar ook buiten dit forum is van alles te vinden:
http://www.digitalcameraworld.com/2013/ ... rame-dslr/
Hans Braakhuis:
http://www.hansbraakhuis.nl/test-Nikon-D600.pdf
http://www.hansbraakhuis.nl/Het-einde-van-de-D600.pdf
http://www.hansbraakhuis.nl/Test-Nikon-D610.pdf
Tenslotte:
De zoekfunctie op het forum is met meerdere zoektermen niet echt bruikbaar.
Zo kan je met Google op het forum zoeken:
https://www.google.nl/#q=site:nikon-clu ... +D600+D610
-
- Forumlid
- Contacteer:
Hi
Ik heb zowel met de D600 gewerkt en ben nu eigenaar van een D610 en D800.
De D610 is bijna het zelfde als de D600 alleen met beter sluiter, de andere kon wel eens vlekken veroorzaken. Dit is op internet zo ontploft dat Nikon de D600 snel heeft opgevolgd met de D610.
Als je op budget wil blijven neem de D600, heb zelf in twee maanden tijd nooit problemen mee gehad!
Kwaliteit van de Body ook geen bezwaar tegen. Het is geen D800 body... Maar zolang je er niet mee gaat gooien of wat dan ook, zie ik geen enkel punt waarop hij zwakker zou zijn dan de hogere body's. Heb er diverse vakanties, reportages, video-opdrachten en commerciële shoots mee gedaan!
Maar qua verschil welke je moet nemen? Als je ergens een showmodel D600 ofzo goedkoop kan vinden zou ik zeggen doen, of neem D610.
Ik heb zowel met de D600 gewerkt en ben nu eigenaar van een D610 en D800.
De D610 is bijna het zelfde als de D600 alleen met beter sluiter, de andere kon wel eens vlekken veroorzaken. Dit is op internet zo ontploft dat Nikon de D600 snel heeft opgevolgd met de D610.
Als je op budget wil blijven neem de D600, heb zelf in twee maanden tijd nooit problemen mee gehad!
Kwaliteit van de Body ook geen bezwaar tegen. Het is geen D800 body... Maar zolang je er niet mee gaat gooien of wat dan ook, zie ik geen enkel punt waarop hij zwakker zou zijn dan de hogere body's. Heb er diverse vakanties, reportages, video-opdrachten en commerciële shoots mee gedaan!
Maar qua verschil welke je moet nemen? Als je ergens een showmodel D600 ofzo goedkoop kan vinden zou ik zeggen doen, of neem D610.
-
- Forumlid
Gijs, dat 'grapje' is een beetje gratuit, zeker als je -zoals ik- flink hebt moeten sparen om een D600 te kunnen kopen.
De D600 is een brug tussen de beste dx camera en fx. De body is lichter en compacter dan de gemiddelde fx-camera. Om dat te bereiken, heeft men hem half-half van metaal en plastic gebouwd. Hij voelt dus minder stevig dan een D300, D700 of D800. Ik vind het voor amateurfotografen echt niet te min, al heb ik weleens camera's gehad die lekkerder in de hand lagen.
Het olievlekkenprobleem van de D600 wordt verholpen door er een D610 sluiter in te installeren. Koop geen D600 waarbij dit niet aantoonbaar is gedaan.
Ik heb er al jaren een prima camera aan. Het gaat allemaal om de beelden die je eruit perst. Zie mijn Flickr pagina voor bijna exclusief met de D600 geschoten beelden.
De D600 is een brug tussen de beste dx camera en fx. De body is lichter en compacter dan de gemiddelde fx-camera. Om dat te bereiken, heeft men hem half-half van metaal en plastic gebouwd. Hij voelt dus minder stevig dan een D300, D700 of D800. Ik vind het voor amateurfotografen echt niet te min, al heb ik weleens camera's gehad die lekkerder in de hand lagen.
Het olievlekkenprobleem van de D600 wordt verholpen door er een D610 sluiter in te installeren. Koop geen D600 waarbij dit niet aantoonbaar is gedaan.
Ik heb er al jaren een prima camera aan. Het gaat allemaal om de beelden die je eruit perst. Zie mijn Flickr pagina voor bijna exclusief met de D600 geschoten beelden.
-
- Forumlid
Blij dat ik jullie heb gevraagd om een reactie op mijn vraag.http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 06&t=61135#" onclick="window.open(this.href);return false;
De D600 wordt het dus niet, al was het alleen maar vanwege de smet die er nu op ligt en dat gekoppeld aan latere inruilwaarde.
Dan zal het de D610 worden, met een 28-300 lens..
Maar dan wacht ik nog even tot er een demo op de markt verschijnt, met een daaraan gekoppelde lagere prijs.
Mijn D300 wil men vaak niet eens meer inruilen en die doe ik niet voor niks weg.
(ben een beetje ouderwets qua waarde vermindering van zo'n mooi stukje techniek).
Fijn, dat ik gebruik mocht maken van jullie kennis
Ik reageer hier nog, wanneer ik ga kopen.
met fotogroet, Motorwybe.
De D600 wordt het dus niet, al was het alleen maar vanwege de smet die er nu op ligt en dat gekoppeld aan latere inruilwaarde.
Dan zal het de D610 worden, met een 28-300 lens..
Maar dan wacht ik nog even tot er een demo op de markt verschijnt, met een daaraan gekoppelde lagere prijs.
Mijn D300 wil men vaak niet eens meer inruilen en die doe ik niet voor niks weg.
(ben een beetje ouderwets qua waarde vermindering van zo'n mooi stukje techniek).
Fijn, dat ik gebruik mocht maken van jullie kennis
Ik reageer hier nog, wanneer ik ga kopen.
met fotogroet, Motorwybe.
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Reno55 schreef:@Motorwybe, Je wil een D610 kopen met een 28-300mm objectief.
Waarom geen 2 objectieven met allebei een vaste opening over het hele bereik?
Ja, een objectief met 10x moet je ook een compromis sluiten.
Deze objectief zou ik alleen gebruiken als ik op vakantie ben en kan daar door omstandigheden geen objectieven wisselen, denk aan opwaaiend zand en dergelijke.
Een Nikon D610 verdient dus wel beter glaswerk.
Trouwens wil je van die D300 af, verkoop hem dan niet aan een winkelier als je daar een nieuwe body koop, maar zet hem hier op de website en/of op Marktplaats, krijg je er ook meer voor.
Wat je dan nu wel kan doen, je kan nu kijken naar beter glaswerk voor op de D610 en dat vast kopen, eventueel tweedehands, zodat als je die D610 ga kopen, dat je dan al het betere glaswerk heb.
beter lezen PedroMotorwybe schreef: BTW : Ik ben gebonden aan één lens voor alle opnamen, wegens fysieke zaken.
Groetjes,
Jaap
Jaap
-
- Forumlid
bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door Marten op di jun 30 2015 4:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
Zelf ben ik ook een tevreden gebruiker van een d600.
Voordelen van de d600 is dat hij goedkoper is als een d610
Heb je ook een aankoop bon dan valt heel het sluiter probleem binnen de garantie van nikon en wordt ofwel de sluiter gratis vervangen ofwel krijg je een d610 retour
dit kan ook als de camera ouder is als 2 jaar.
Voordeel is dat je dus kans hebt op een d610 voor een klein bedrag
of een gratis schoonmaak beurt voor je sensor.
Voordelen van de d600 is dat hij goedkoper is als een d610
Heb je ook een aankoop bon dan valt heel het sluiter probleem binnen de garantie van nikon en wordt ofwel de sluiter gratis vervangen ofwel krijg je een d610 retour
dit kan ook als de camera ouder is als 2 jaar.
Voordeel is dat je dus kans hebt op een d610 voor een klein bedrag
of een gratis schoonmaak beurt voor je sensor.