NIKKOR AF NIKON 28-105MM macro 1:3.5-4.5 D lens
NIKKOR AF NIKON 28-105MM macro 1:3.5-4.5 D lens
Hallo
Ik heb een vraagje ik kan deze lens voor een klein bedrag over nemen
€ 120,-
Is oude lens
en geen auto focus
volgens mij is deze ook toch gewoon te gebruiken op mijn D70-s
Ik heb een vraagje ik kan deze lens voor een klein bedrag over nemen
€ 120,-
Is oude lens
en geen auto focus
volgens mij is deze ook toch gewoon te gebruiken op mijn D70-s
Hallo Paul,
Gezien de D toevoeging denk ik dat het toch een AF versie is en wel deze:
AF Zoom Nikkor 28-105mm f/3.5~4.5D IF MACRO
Eindconclusie staat onderaan de pagina.
groet,
Marco
Gezien de D toevoeging denk ik dat het toch een AF versie is en wel deze:
AF Zoom Nikkor 28-105mm f/3.5~4.5D IF MACRO
Eindconclusie staat onderaan de pagina.
groet,
Marco
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Hallo Riederalp,
In je topic naam geef je aan dat het wel degelijk om een AF-objectief gaat in de D-uitvoering. Ik heb dit objectief en beleer er al jaren veel plezier mee. Op een D70 werkt-ie uitstekend! Hou er wel rekening mee dat 28mm op een DX-camera niet zo erg groothoek is. De opvolger: de 18-70 DX is dat wel. Ik met met de 28-105 de laatste vakantie hele mooie plaatjes gemaakt. Het zoombereik en het beperkte gewicht maken hem heel handig. 105mm wordt digitaal best een interessant telebereik. Als hij in goede staat is (geen krassen op het glas, schone diafragmalamellen en soebele focus en zoom) dan is dit een uitstekende prijs.
Groeten,
Marnix
In je topic naam geef je aan dat het wel degelijk om een AF-objectief gaat in de D-uitvoering. Ik heb dit objectief en beleer er al jaren veel plezier mee. Op een D70 werkt-ie uitstekend! Hou er wel rekening mee dat 28mm op een DX-camera niet zo erg groothoek is. De opvolger: de 18-70 DX is dat wel. Ik met met de 28-105 de laatste vakantie hele mooie plaatjes gemaakt. Het zoombereik en het beperkte gewicht maken hem heel handig. 105mm wordt digitaal best een interessant telebereik. Als hij in goede staat is (geen krassen op het glas, schone diafragmalamellen en soebele focus en zoom) dan is dit een uitstekende prijs.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Is een geweldig fijn objectief. Macro (dichtbij) is natuurlijk geen 1:1 maar zeer bruikbaar voor mooie plaatjes. Komt in breedhoek inderdaad wat tekort voor gebruik met DX sensor en heb daarom ook de 18-70 gekocht.
De 28-105 is mijns inziens wat scherper maar het ontloopt elkaar niet veel.
Het is een veelzijdig objectief met een goed bereik. Ik zou m zo weer kopen, doen dus.
De 28-105 is mijns inziens wat scherper maar het ontloopt elkaar niet veel.
Het is een veelzijdig objectief met een goed bereik. Ik zou m zo weer kopen, doen dus.
Tsja dan zou ik een echt macro objectief kopen, maar dan ben je vermoedelijk meer geld kwijt.riederalp schreef:heb nu de Tamron 18-200
XR Si 2
het gaat mij voornamenlijk voor macro gedeelte
of moet ik dan deze lens vergeten
of is dit een mooie aanvulling
Deze lens heeft van 50-105mm vergrotingsfactor 1:2 Ik heb daarmee voor mijn doen hele leuke plaatjes van vlinders mee gemaakt. De macro functie is zo slecht nog niet ten opzichte van andere standaard lenzen met macro functie.
Optisch gezien is dit misschien wel de beste standaard niet lichtsterke zoom Nikkor lens. Zeker veel beter dan de 18-55. 120 euro is zeker niet te duur, mits de lens in goede staat is. Ik het sterk het idee dat de 2e handsprijs van deze lens afgelopen maanden wat gezakt is
Hoi Riederalp,
Kijk anders even naar mijn draadje (mogelijke aanschaf Macro objectief). Ik wil ook een macro-objectief hebben, en noem een paar mogelijkheden onder de 500 euro. Ik heb er 2 waar macro op staat (70-200 van Sigma en 70-300 van Tamron, maar die zijn beiden niet 'echt' macro). Er zijn daar een paar voorbeeldfoto's en links te zien naar beoordelingen.
Ben er overigens nog niet uit...
Groet,
Wouter
Kijk anders even naar mijn draadje (mogelijke aanschaf Macro objectief). Ik wil ook een macro-objectief hebben, en noem een paar mogelijkheden onder de 500 euro. Ik heb er 2 waar macro op staat (70-200 van Sigma en 70-300 van Tamron, maar die zijn beiden niet 'echt' macro). Er zijn daar een paar voorbeeldfoto's en links te zien naar beoordelingen.
Ben er overigens nog niet uit...
Groet,
Wouter
Ik gebruik nu voor Macro de Konica Minolta
Dimage Z2
zie de mieren

Of de Kristal (staat op mijn statief)

Make:
Konica Minolta Camera, Inc.
Model:
DiMAGE Z2
F stop:
F/4.5
Exposure:
1/50 sec.
Focal length:
11.1 mm
Flash:
flash did not fire, compulsory flash mode (16)
Metering mode:
pattern (5)
Dimensions:
2272x1704
De foto's zijn uit de hand gemaakt
Dimage Z2
zie de mieren

Make:
Model:
DiMAGE Z2
F stop:
F/4.5
Exposure:
1/50 sec.
Focal length:
11.1 mm
Flash:
Metering mode:
pattern (5)
Dimensions:
2272x1704
Dat moet met de 28-105 ook lukkenriederalp schreef:Ik gebruik nu voor Macro de Konica Minolta
Dimage Z2
zie de mieren
Make:
Model:
DiMAGE Z2
F stop:
F/4.5
Exposure:
1/50 sec.
Focal length:
11.1 mm
Flash:
Metering mode:
pattern (5)
Dimensions:
2272x1704