batterijverbruik D750
- Ad B
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
batterijverbruik D750
Hoi,
het is misschien/wellicht een beetje simpel...
Maar hoe lang, hoeveel foto's gaat jullie originele batterij mee in de D750?
Zit er verschil tussen een originele en een imitatiebatterij, wat presteren betreft?
Wat heeft er zoal een negatieve invloed op?
(foto's terugzien, instellingen veranderen, VR... en meer?)
Kan er verschil in zitten in welke lens je gebruikt?
Ad B
het is misschien/wellicht een beetje simpel...
Maar hoe lang, hoeveel foto's gaat jullie originele batterij mee in de D750?
Zit er verschil tussen een originele en een imitatiebatterij, wat presteren betreft?
Wat heeft er zoal een negatieve invloed op?
(foto's terugzien, instellingen veranderen, VR... en meer?)
Kan er verschil in zitten in welke lens je gebruikt?
Ad B
---
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: batterijverbruik D750
Ik heb zelf nu originele accu's in mijn D7100 en D750 (gelukkig dezelfde) en een nu ook handje reserve accu's ook van Nikon.
Vorig jaar had ik op vakantie in Zuid-Afrika ook twee imitatie accu's mee. Deze waren een jaartje oud en presteerden duidelijk minder, ik schat ongeveer 50%.
Dit was al niet fijn, maar tijdens de vakantie wilde eerst de ene en wat later de andere niet meer bijladen. Daar wordt je niet vrolijk van.
Al met al zijn ze toch duurder dan de originele.
Elke lens zal in verband met het gewicht van de te bewegen delen een ander stroomverbruik hebben, ook de soepelheid van bewegen, VR (versie) etc heeft invloed.
Vorig jaar had ik op vakantie in Zuid-Afrika ook twee imitatie accu's mee. Deze waren een jaartje oud en presteerden duidelijk minder, ik schat ongeveer 50%.
Dit was al niet fijn, maar tijdens de vakantie wilde eerst de ene en wat later de andere niet meer bijladen. Daar wordt je niet vrolijk van.
Al met al zijn ze toch duurder dan de originele.
Elke lens zal in verband met het gewicht van de te bewegen delen een ander stroomverbruik hebben, ook de soepelheid van bewegen, VR (versie) etc heeft invloed.
D750, J5, D850
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut
Best wat licht en o.a. "Golden Trio", Nikkor 80-400, Tamron 150-600, Nikkor Micro 105 en nog wat grut
Ok, daar gaan we weer....
(er is al zoveeeel geschreven en ge-oh-ed over merk- en niet merk accu's)
Je hebt imitatie accu's die pretenderen hetzelfde te zijn. Tot aan zelfs vervalste logo's en holografische labels aan toe.
Daarnaast heb je fabrikanten die gewoon accu's maken voor allerlei doeleinden, dus ook voor allerlei camera's en andere elektronisch gadgets.
En ja, je hebt idd inferieure accu's met rotte en zelfs (qua veiligheid) discutabele cellen erin. Maar je hebt ook prima kwaliteit en soms zelfs beter presterende accu's voor minder pecunia. Maar dat is wel ff zorgvuldig uitzoeken hoe of wat. En als je die moeite niet wilt nemen/niet bereid bent je daar in te verdiepen moet je gewoon braaf die duurdere, Nikon gelabelde, accu's kopen. Isse simpel.
Je kunt talloze verhalen vinden over horror stories met accu's. En vooral merk-adepten vinden het heerlijk om zo'n verhaal helemaal op te blazen. Maar ook met de duurdere producten gaat wel eens iets mis. Alles valt en/of staat met kennis en kunde over de producten die je koopt en gebruikt. En in hoeverre je bereid, geïnteresseerd en kien bent om je die kennis eigen te maken.
Net zo min als dat VAG de accu's maakt die in VAG auto's zitten, maakt Nikon ook niet de accu's die in Nikon camera's zitten...
Net zo min als dat Apple de accu's maakt die in Apple producten zitten...
Mijn persoonlijke ervaring met compatibele accu's, voor zowel o.a. Nikon camera's, Nexus tablets, Samsung/HTC/Apple slimfeuns, en allerlei andere mobiele gadgets is gewoon prima.
Als je goed zoekt kun je vaak accu's vinden die zelfs langer meegaan dan de zogenaamde originelen. (en vaak voor minder poen). Dus tja...
Qua stroomvebruik:
Vooral het veelvuldig gebruik van je liveview scherm en zaken als lange belichtinstijden, vreten stroom.
Ook als je b.v. een aangekoppelde GPS ontvanger gebruikt (die geen eigen voeding heeft) merk je goed dat een accu snel(ler) leeg raakt.

Je hebt imitatie accu's die pretenderen hetzelfde te zijn. Tot aan zelfs vervalste logo's en holografische labels aan toe.
Daarnaast heb je fabrikanten die gewoon accu's maken voor allerlei doeleinden, dus ook voor allerlei camera's en andere elektronisch gadgets.
En ja, je hebt idd inferieure accu's met rotte en zelfs (qua veiligheid) discutabele cellen erin. Maar je hebt ook prima kwaliteit en soms zelfs beter presterende accu's voor minder pecunia. Maar dat is wel ff zorgvuldig uitzoeken hoe of wat. En als je die moeite niet wilt nemen/niet bereid bent je daar in te verdiepen moet je gewoon braaf die duurdere, Nikon gelabelde, accu's kopen. Isse simpel.

Je kunt talloze verhalen vinden over horror stories met accu's. En vooral merk-adepten vinden het heerlijk om zo'n verhaal helemaal op te blazen. Maar ook met de duurdere producten gaat wel eens iets mis. Alles valt en/of staat met kennis en kunde over de producten die je koopt en gebruikt. En in hoeverre je bereid, geïnteresseerd en kien bent om je die kennis eigen te maken.

Net zo min als dat VAG de accu's maakt die in VAG auto's zitten, maakt Nikon ook niet de accu's die in Nikon camera's zitten...

Net zo min als dat Apple de accu's maakt die in Apple producten zitten...
Mijn persoonlijke ervaring met compatibele accu's, voor zowel o.a. Nikon camera's, Nexus tablets, Samsung/HTC/Apple slimfeuns, en allerlei andere mobiele gadgets is gewoon prima.
Als je goed zoekt kun je vaak accu's vinden die zelfs langer meegaan dan de zogenaamde originelen. (en vaak voor minder poen). Dus tja...
Qua stroomvebruik:
Vooral het veelvuldig gebruik van je liveview scherm en zaken als lange belichtinstijden, vreten stroom.
Ook als je b.v. een aangekoppelde GPS ontvanger gebruikt (die geen eigen voeding heeft) merk je goed dat een accu snel(ler) leeg raakt.
Laatst gewijzigd door CaptainHook op vr jul 17 2015 11:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste Ad,
re: gaan we weer
Afgezien daarvan:
re: welke lens
Zeker, net zoals lenzen verschillend kunnen presteren op verschillende kamera's.
Gebruik/beschikjbaarheid van AF, VR etcetera zijn van invloed op het stroomverbruik.
Groeten, Gijs
Afgezien daarvan:
re: welke lens
Zeker, net zoals lenzen verschillend kunnen presteren op verschillende kamera's.
Gebruik/beschikjbaarheid van AF, VR etcetera zijn van invloed op het stroomverbruik.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Forumlid
Beste captainhook
Als je nu gewoon man en paard noemt, kan een ander daar ook zijn voordeel mee doen. Samen sterk toch?
Als je nu gewoon man en paard noemt, kan een ander daar ook zijn voordeel mee doen. Samen sterk toch?
met vriendelijke groeten
Gert-Jan
Gert-Jan
- Ad B
- Forumlid
Hoi,
Ik heb de zoekfunctie van dit forum in "camera/D600, D610 en D750" gebruikt... maar nagenoeg NIETS.
Ik vraag niet welke de beste zijn voor de D750.
Ik vraag enkel naar de aantallen die anderen met hun D750 halen met welke batterij(en).
Dan is mijn niveau voldoende genoeg om te concluderen welke batterij(en) voor mij het meest geschikt zijn.
Anderen kunnen dat dan ook voor zichzelf doen.
Daarbij is het wat iemand met een 1 V1, D7000, D7200, D810 haalt is niet relevant.
Het zijn allemaal verschillende camera's, met wellicht een ander verbruik.
Ook zou het handig zijn om tips te lezen, hoe je een gunstiger batterijverbruik zou kunnen hebben.
Dát zou ik op andere plaatsen kunnen lezen, maar moet ik hetzelfde onderwerp op verschillende plaatsen gaan lezen.
Dus als er iemand zich nog geroepen voelt.
Bij voorbaat dank.
Ad B
CaptainHook schreef:Ok, daar gaan we weer....(er is al zoveeeel geschreven en ge-oh-ed over merk- en niet merk accu's)
Zo, dreig ik een antwoord te ontrafelen van een groot geheim...?gijs sandberg schreef:Beste Ad,
Ik heb de zoekfunctie van dit forum in "camera/D600, D610 en D750" gebruikt... maar nagenoeg NIETS.
Ik vraag niet welke de beste zijn voor de D750.
Ik vraag enkel naar de aantallen die anderen met hun D750 halen met welke batterij(en).
Dan is mijn niveau voldoende genoeg om te concluderen welke batterij(en) voor mij het meest geschikt zijn.
Anderen kunnen dat dan ook voor zichzelf doen.
Daarbij is het wat iemand met een 1 V1, D7000, D7200, D810 haalt is niet relevant.
Het zijn allemaal verschillende camera's, met wellicht een ander verbruik.
Ook zou het handig zijn om tips te lezen, hoe je een gunstiger batterijverbruik zou kunnen hebben.
Dát zou ik op andere plaatsen kunnen lezen, maar moet ik hetzelfde onderwerp op verschillende plaatsen gaan lezen.
Dus als er iemand zich nog geroepen voelt.
Bij voorbaat dank.
Ad B
---
Eh? Ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt?Gert-Jan schreef: Als je nu gewoon man en paard noemt, kan een ander daar ook zijn voordeel mee doen. Samen sterk toch?

Ik geef slechts aan de discussie over merk- en andere accu's al talloze malen gevoerd is. En dat sommigen feiten niet van fictie kunnen scheiden. Net zoals er mensen zijn die beweren dat duur altijd beter is of dat goedkoop altijd slecht is. Geen van beide beweringen is altijd juist...

M.a.w als geld geen issue is, dan koop je toch de duurste accu, want die moet en zal wel goed zijn, toch?

- ben42
- Moderator
Niet precies je vraag, maar toch.
Nikon D7000.
Sigma 50 mm Macro objectief, met scherpstelling vanuit de Body.
Ooit een aantal gehaald van 2300 op 1 accu. (Allemaal RAW, gedeeltelijk RAW +jpg)
(Nikon Accu was toen 3.5 jaar oud).
Nikon D7000
18-200 VR II en een Sigma 8-16 beiden AF in de lens.
Niet al te veel teruggekeken. Wel veel mee gefotografeerd en positie bepaald.
Ongeveer ruim 1300 opnames op 1 Accu. (Raw + JPG Fine).
(Bewust zuinig geweest met de accu, omdat ik bewust de oplader niet had meegenomen.
Camera gedurende ongeveer 2.5 dag continu aan en in gebruik.)
(Nikon Accu was toen bijna 3 jaar oud).
Met vriendelijke groet,
Ben
Nikon D7000.
Sigma 50 mm Macro objectief, met scherpstelling vanuit de Body.
Ooit een aantal gehaald van 2300 op 1 accu. (Allemaal RAW, gedeeltelijk RAW +jpg)
(Nikon Accu was toen 3.5 jaar oud).
Nikon D7000
18-200 VR II en een Sigma 8-16 beiden AF in de lens.
Niet al te veel teruggekeken. Wel veel mee gefotografeerd en positie bepaald.
Ongeveer ruim 1300 opnames op 1 Accu. (Raw + JPG Fine).
(Bewust zuinig geweest met de accu, omdat ik bewust de oplader niet had meegenomen.
Camera gedurende ongeveer 2.5 dag continu aan en in gebruik.)
(Nikon Accu was toen bijna 3 jaar oud).
Met vriendelijke groet,
Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Dat is sterk afhankelijk van bepaalde functies.Ad B schreef: Ik vraag enkel naar de aantallen die anderen met hun D750 halen met welke batterij(en).
De een gebruikt continue de LiveView, een ander nauwelijks.
De een gebruikt AF-S met VR lenzen, een andere misschien ouderwetse AF-lenzen (waarbij de ingebouwde AF-motor van de camera wordt aangesproken), weer een ander manuele lenzen.
De zogenaamde CIPA-norm geeft een vrij gemiddeld aantal als leidraad.
Zie blz. 494 van de handleiding. Dat zou dan 1230 opnamen zijn of 55 minuten HD-filmopnamen.
Dan weet je wat je ongeveer kunt verwachten. Neem voor jezelf een zekere veilige marge, dan zit je altijd goed.
Als de accu's ouder worden zakt het rendement.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid
CaptainHook
Je gaf de indruk in je reactie, dat je het merk wist dat beter is dan het origineel.Geloof zelf ook , dat nikon Canon ect hun batterijen ook niet zelf maken maar dat uitbesteden aan anderen. Wie dat zijn ?
Je gaf de indruk in je reactie, dat je het merk wist dat beter is dan het origineel.Geloof zelf ook , dat nikon Canon ect hun batterijen ook niet zelf maken maar dat uitbesteden aan anderen. Wie dat zijn ?
met vriendelijke groeten
Gert-Jan
Gert-Jan
- EdvandeZilver
- Forumlid
- Contacteer:
Leesvoer over een opengewerkte kloon:
http://goughlui.com/2013/11/27/teardown ... d-battery/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://goughlui.com/2013/11/27/teardown ... d-battery/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
- Contacteer:
Ik gebruik ook vervangend merk accu's. Eerst op de D600 en nu op de D750.
Ik heb het niet geteld, maar ik heb geen verschillen ondervonden, wel in de prijs.
Alleen de Nikon batterygrip gaf problemen, maar de originele moest in de grip en de andere in de D600.
Mvrgr, Hans.
Ik heb het niet geteld, maar ik heb geen verschillen ondervonden, wel in de prijs.
Alleen de Nikon batterygrip gaf problemen, maar de originele moest in de grip en de andere in de D600.
Mvrgr, Hans.