SB-800 op D200
SB-800 op D200
Heeft iemand misschien zelfde ervaring?
Mijn Sb-800 op de D200 wiebelt terwijl hij op de D70s nagenoeg wiebelvrij vast zit. Mijn sb29 ringflitser zit wel goed vast op de D200 maar die heeft nog zo'n "ouderwets" schroefding om hem te vergrendelen terwijl de Sb800 alleen een pinnetje tegen afglijden heeft.
Het wiebelen lijkt langzaam erger te worden, zelfs het idee dat door het wiebelen de flitser soms spontaan gaat flitsen maar niet altijd..
Reden voor bezoek aan Beverwijk of vinden jullie dit 'normaal' ?
Mijn Sb-800 op de D200 wiebelt terwijl hij op de D70s nagenoeg wiebelvrij vast zit. Mijn sb29 ringflitser zit wel goed vast op de D200 maar die heeft nog zo'n "ouderwets" schroefding om hem te vergrendelen terwijl de Sb800 alleen een pinnetje tegen afglijden heeft.
Het wiebelen lijkt langzaam erger te worden, zelfs het idee dat door het wiebelen de flitser soms spontaan gaat flitsen maar niet altijd..
Reden voor bezoek aan Beverwijk of vinden jullie dit 'normaal' ?
Ik heb geen D200, maar wel een SB800. De D200 heeft dezelfde flitsschoen als de D70 (s). De vergrendeling is inderdaad alleen het palletje wat er an de voorkant uitkomt. Het wiebelen wordt veroorzaakt door teveel speling in de geleiders, waarschijnlijk door het vastschroeven vn de andere flitser. Misschien dat jezelf de geleiders iets krapper kan maken, durf je dat niet aan, dan naar Beverwijk.
Irwan
Irwan
het alom bekende wobble probleem
veel besproken op de US forums e.d
ja is bekend. heb het zelf ook maar verder geen last van.
er zijn mensen waarbij de flitser spontaan afgaat e.d.
dan is het een kwestie van naar beverwijk toe rijden.
ik heb zelf wel eens geprobeerd de schoen wat krapper te maken maar durfde niet verder te gaan.
zoals gezegd dus wel last van maar verder ook niet
groeten ; Arend
veel besproken op de US forums e.d
ja is bekend. heb het zelf ook maar verder geen last van.
er zijn mensen waarbij de flitser spontaan afgaat e.d.
dan is het een kwestie van naar beverwijk toe rijden.
ik heb zelf wel eens geprobeerd de schoen wat krapper te maken maar durfde niet verder te gaan.
zoals gezegd dus wel last van maar verder ook niet
groeten ; Arend
Links en rechts zitten er in de geleider, op de camera, twee veertjes.
Door in het midden van het veertje een schroevendraaiertje te steken, kan hij iets omhoog worden gedrukt.
Door nu het losse uiteinde van het veertje met een ander voorwerp naar beneden te drukken kan het veertje iets worden verbogen.
Hierna zit de flitser als gegoten.
Gerrit
Door in het midden van het veertje een schroevendraaiertje te steken, kan hij iets omhoog worden gedrukt.
Door nu het losse uiteinde van het veertje met een ander voorwerp naar beneden te drukken kan het veertje iets worden verbogen.
Hierna zit de flitser als gegoten.
Gerrit
ik dacht dat het wiebelen normaal was
. Heb zowel bij de D70 als bij de D200 daar wel last van.
De flitservoet al eens uit elkaar gehaald om te kijken of het aan het klem mechanisme lag (er is dus niet alleen het pinnetje bij sb600/800) ook in de voet zitten 2 kleine klemmetjes L en R om de boel vast te klemmen en het lijkt mij dat die naar een tijdje gewoon niet meer goed klemmen.
Luc.

De flitservoet al eens uit elkaar gehaald om te kijken of het aan het klem mechanisme lag (er is dus niet alleen het pinnetje bij sb600/800) ook in de voet zitten 2 kleine klemmetjes L en R om de boel vast te klemmen en het lijkt mij dat die naar een tijdje gewoon niet meer goed klemmen.
Luc.