Pinguïns Ulead

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Clarab
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Pinguïns Ulead

Bericht door Clarab » wo aug 05 2015 7:01 am

In een ver verleden (+/- 20 jaar geleden) heb ik ooit software gebruikt van waarschijnlijk Ulead.
Deze software kwam toen mee met een Nikon Coolpix of mogelijk zelfs met mijn 1ste digitale camera, dat was een 2.1MP van Epson.

In die software zat een optie om met een kwast pinguïns uit te spuwen, de juiste grote van de pinguïns kon eenvoudig worden ingesteld en de snelheid waarmee de kwast bewoog bepaalde de dichtheid van het aantal pinguïns.
Vorige week kwam ik een print tegen die ik in die tijd gemaakt heb van een foto met daarin de pinguïns, ik zou graag zoiets terugkrijgen als plugin in Photoshop of in een ander software pakket.
Ulead is Corel geworden begrijp ik, mogelijk dat in een van de software pakketten van Corel deze optie aanwezig is?

Wie kan mij op het juiste spoor zetten?

iJoost

Re: Pinguïns Ulead

Bericht door iJoost » wo aug 05 2015 8:26 am

Photoshop: plaatje van de pinguin openen, selectie maken van het deel wat je als brush wilt gebruiken, menu > Edit > Define Brush preset, nieuwe brush op de normale manier gebruiken.

Clarab
Clublid
Clublid

Bericht door Clarab » wo aug 05 2015 2:35 pm

Is niet helemaal wat ik zoek iJoost maar wel een alternatief.
Met Ulead kwamen de pinguins in diverse posities uit de kwast rollen zoals kop omhoog/omlaag, lijf gedraaid naar diverse kanten etc.

ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ATOR » wo aug 05 2015 3:55 pm

:P

Mocht je zoiets niet meer kunnen vinden, wat ik best goed kan voorstellen, dan zou je wat pinguïn vector beelden kunnen downloaden van een stock site en die handmatig in je foto plaatsen. Dat kan nu rechtstreeks vanuit Photoshop als je CC hebt.

iJoost

Bericht door iJoost » wo aug 05 2015 10:00 pm

Kan je toch allemaal instellen? Grootte, rotatie, transparantie, wat je maar kunt verzinnen... het zit er allemaal in. En jitter betekent dat ie random waarden gebruikt binnen bepaalde grenzen.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”