Crumpler tassen

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
Renske

Crumpler tassen

Bericht door Renske » vr nov 23 2007 2:06 pm

Het is weer eens zover, ik zit me weer mateloos te irriteren aan mijn huidige rugtas. Mijn tasje is te klein mijn camera met toebehoren past precies hoor, maar als ik een regenbroek, of water of wat dan ook erbij wil doen gaat dat niet daar is hijg ewoon veel te klein voor.

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken op de site van de crumpler tassen, die tassen vind ik er gewoon leuk uitzien en lijken me ook erg handig. Maar ik zie niet echt welke tas voor mij geschikt is, want ik kan niet goed zien wat er in past, een bezoek aan kameraexpress lostte ook niet echt mijn vraag op.

Wie heeft er ervaring met Crumpler tassen en kan mij vertellen om welke tas mijn camera, incl. lenzen (zie handtekening) en batterij passen?

Dank je!

FvM
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door FvM » vr nov 23 2007 2:12 pm

Kijk ook eens op Crumpler.nl en in Amsterdam is een Crumpler store.
Ik ben zelf een keer in Dusseldorf (D) en Den Haag geweest in een Crumpler Store. Keuze genoeg.

McMelloW

Bericht door McMelloW » vr nov 23 2007 2:32 pm

Hoi Renske,
in de 'aanbieding' van mijn zat een Crumpler the That met Nikon logo. Deze tas is binnenwerks 23*10*14 cm (b*d*h). Er zitten 2 schotjes met klitten band. Er past een D40 met lens, verder een 2de lens en eventueel een flitser of wat kleine dingen. Verder een voorvakje.
Geen ruimte voor een regenbroek, flesje water etc. Mijn conclusie, mooie tas, maar zo gauw je iets meer wil meenemen dan je camera, is ie te klein. Crumpler tassen zijn naar mijn idee te klein.
Kijk naar grotere tassen of een rugzak. Ik ben ook nog aan het orienteren, mogelijk een Lowepro Orion rugzak. Groter camera gedeelte en voldoende ruimte voor kleding en proviand in het andere gedeelte.
Laatst gewijzigd door McMelloW op vr nov 23 2007 2:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr nov 23 2007 2:32 pm

advies : neem je spullen mee naar de winkel en ga passen. koop een tas waar je evt nog wat bij kan stoppen daar je meestal nog wel wat bij koopt aan materiaal.

groeten: Arend

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr nov 23 2007 2:40 pm

Ik heb nog een mooie National Geographic 5159 tas nieuw liggen. NIEUW. Reden is dat mijn pas verworven Sigma 100-300 f/4 er niet inpast, en ik dus maar besloten heb 'm niet in gebruik te gaan nemen. Het is een hele goede tas volgens mij (5 jaar garantie, goed afgewerkt). Lijkt niet echt op een Crumler, maar dit is wel een kans om hier heel gunstig aan te komen... :mrgreen:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr nov 23 2007 2:56 pm

ja ik heb nog een pelicase over.....makkelijk voor op je rug.... :oops:

marx

Bericht door marx » vr nov 23 2007 3:01 pm

zelf heb ik een lowepro minitrekker classic, maar die gebruik ik niet meer omdat er teveel bende inpast en ik het nooit allemaal mee wil sjouwen.

Afbeelding

die national geographic ziet er wel erg aantrekkelijk uit, toch eens zoeken in de winkels :)

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr nov 23 2007 3:09 pm

Prima als je in winkels kijkt, maar kopen doe je natuurlijk bij mij... Toch? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

ton
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door ton » vr nov 23 2007 3:19 pm

Dag Renske ,

ik heb zelf een Delsey pro hij is niet zo bekend denk ik ,
maar ik kan er wel alles in kwijt camera plus lensen 3 stuks waarvan de,
grootste de 80 - 400 is geen probleem , het statief kan aan de zijkant vast
daarbij nog 3 ruime vakken met rits , en eventueel een laptop daar is een appart vak voor,
kijk eens op hun side misschien is het wat voor jou ,
hij is ook waterdicht dat is toch wel belangrijk , en er zit ook nog een ,
regenhoes onder die kan je er zo over heen trekken als het te gek word
met de regen , oja je had het over drinken meenemen dat zou ik nooit bij elkaar doen je weet maar nooit .

Succes .

Groeten Ton .
Groeten Ton .

Renske

Bericht door Renske » vr nov 23 2007 3:25 pm

Dank jullie voro de reacties! ik ga dit weekend maar eens goed gebruiken om rond te neuzen.....4 december ga ik op vakantie naar de VS, ik denk dat ik daar een tas ga kopen.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » vr nov 23 2007 4:04 pm

zelf heb ik een lowepro minitrekker classic, maar die gebruik ik niet meer omdat er teveel bende inpast en ik het nooit allemaal mee wil sjouwen
Ik heb de phototrekker classic en ik vind dat daar een comfortabele uitrusting in past. Soms wil ik zelfs wel mee meenemen dan er in kan.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”