Nikkor 55-200
Nikkor 55-200
Omdat mijn budget nog niet groot genoeg was ben ik toch eerst voor de Nikkor 55-200 gegaan en ik heb er geen spijt van ,nu nog even doorsparen en dan ga ik voor de 70-300 maar tot die tijd kan ik met de 55-200 aardig uit de voeten 

Wat ga je er primair mee fotograferen?
Kan me zo voorstellen dat als je veel "stills" fotografeert dat een snelle AF wat minder wenselijk is, of van minder belang.
AF80-200/2.8D vind ik persoonlijk een hele fraaie lens, tweedehands zie je deze toch echt voor aantrekkelijke prijzen voorbij gaan.
Heeft alles te maken met de zeer populaire AFS-70-200 met VR, die geweldig is, echter bijna voor 2 keer zoveel nieuw van eigenaar wisselt.
Qua optisch prestaties zijn ze aan elkaar gewaagd.
Misschien een goede tip voor in de toekomst.
Kan me zo voorstellen dat als je veel "stills" fotografeert dat een snelle AF wat minder wenselijk is, of van minder belang.
AF80-200/2.8D vind ik persoonlijk een hele fraaie lens, tweedehands zie je deze toch echt voor aantrekkelijke prijzen voorbij gaan.
Heeft alles te maken met de zeer populaire AFS-70-200 met VR, die geweldig is, echter bijna voor 2 keer zoveel nieuw van eigenaar wisselt.
Qua optisch prestaties zijn ze aan elkaar gewaagd.
Misschien een goede tip voor in de toekomst.
@ marx De VR 
@ mikemix Het gaat om buitenshoots van paarden en pony's zal even een voorbeeld link geven
fotoshoot buiten
en zoiets
Dus actie en portet foto's meestal buiten.ben niet zo'n binnen fotograaf

@ mikemix Het gaat om buitenshoots van paarden en pony's zal even een voorbeeld link geven
fotoshoot buiten
en zoiets
Dus actie en portet foto's meestal buiten.ben niet zo'n binnen fotograaf

-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ach, ik behelp me wel aardig met mijn 70-300 VR hoor. Betaalbaarder en draagbaarder dan "echt glas".PatrickP schreef:Waarom niet gelijk een echt stuk glas? VR heb je nu al. Maar wat dacht je van een 80-200 f2.8 of zo. Tweedehands zijn die niet zoveel duurder dan een 70-300 VR. Of iets 70-200 f2.8 Sigma achtigs...

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Welke plaatjes?Bob42 schreef:Ach, ik behelp me wel aardig met mijn 70-300 VR hoor. Betaalbaarder en draagbaarder dan "echt glas".PatrickP schreef:Waarom niet gelijk een echt stuk glas? VR heb je nu al. Maar wat dacht je van een 80-200 f2.8 of zo. Tweedehands zijn die niet zoveel duurder dan een 70-300 VR. Of iets 70-200 f2.8 Sigma achtigs...En de kwaliteit van de plaatjes valt erg mee...