Heerlijk om er met mensen op de camping over te praten en dat resulteerde in een tip van de buurtjes.
Er is een meteorenregen op komst !!
Meteen kreeg ik een artikel uit een krant waarin de nodige info stond.
Zal ik het eens proberen dacht ik, de beslissing was snel gemaakt, we gaan ervoor.
Maar niet onvoorbereid vanzelf.
De nodige info haalde ik van het web, s'middag lagen de spullen al gereed en was de locatie al zorgvuldig uitgezocht.
De donkerste plek op de camping aan het water gaf mijn voorkeur omdat op het web werd geadviseerd niet alleen de sterrenhemel vast te leggen maar ook iets op de voorgrond zodat er een mooi plaatje zou ontstaan. Dat ook ter harte genomen dus. De ingestelde camera met objectief, het statief met draad-ontspanner, wat drinken en een zak drop

Na een uurtje te hebben gestaan de boel afgebroken en naar bed gegaan met de gedachte wanneer ik wakker zou zijn rond de klok van 3.00 uur, dan nog een keer een uurtje opnames zou gaan maken. Ik was wakker en ging weer een keer.

Einde eerste info

Een tweetal foto's nu.
De eerste is een samengestelde foto van ongeveer 230 foto's wat een aardig plaatje opleverde.
Duidelijk is te zien aan de onderbrekingen in het lijnenspel waar de serieopname langer onderbroken is dat ik had gedacht. In het begin was ik niet helemaal alert op het niet wegschrijven van de opnames en een paar onderbrekingen door nieuwsgierige campinggasten

1.

2. Een samengestelde foto van diverse vallende sterren gemaakt tussen 3.00 uur en 4.10 uur zo'n beetje. Pikant detail is dat een kleine sterrengroep, zichtbaar in de foto in het midden en ongeveer een cm of 4 van boven de komeet Lovejoy C blijkt te zijn.

Vrgr
Tiny