Prijsverschil tussen beide is minimaal en niet interessant, maar wat zal ik doen nieuw of 2e hands.

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen!

Grt,
Martin
Michele schreef:Met name de bouwkwaliteit met meer kunststof zou mij persoonlijk dwars zitten.
Ik weet niet of er 5 jaar garantie zit op een Tamron zit, op de Nikon zit nog ongeveer 1 jaar garantie.Cyrus schreef:Met 5 jaar garantie op de Tamron zou ik mij geen moment druk maken om de bouwkwaliteit. Tamron heeft kennelijk meer vertrouwen in haar eigen prodcten dan Nikon (2 jaar garantie). Hoevel garantie heb je op de Nikon occasion? Ook niet onbelangrijk...
Glas weegt best wel veel... En optische kwaliteit is 't probleem niet bij Tamron, maar je wordt na een jaar of wat enigszins simpel van uitlopende bajonetten voor de zonnekap waardoor die er constant af flikkert, barsten in de zonnekap omdat ie even klem kwam te zitten en loslatende frontringen waarmee 't eerste lenselement zit vastgeschroefd. Gewoon niet opgewassen tegen intensief gebruik. Zoals aangegeven: jarenlang Tamron gebruikt, maar naar Nikon vanwege de degelijkheid.Martin schreef:Michele schreef:Met name de bouwkwaliteit met meer kunststof zou mij persoonlijk dwars zitten.
Om de bouwkwaliteit van de Tamron maak ik mij geen zorgen, hij is bijna 1,5 kg zwaar en dat red je niet met veel kunststof.
.
Op alle Tamron-objectieven is 5 jaar Europese garantie van toepassing: klik!Martin schreef:Ik weet niet of er 5 jaar garantie zit op een Tamron zit, op de Nikon zit nog ongeveer 1 jaar garantie.
Ik zou voor optie 3 gaan: Nikon 70-200 f/4Martin schreef: Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen!
Zolang we niet weten wat TS ermee gaat fotograferen dan is het sowieso koffiedik kijken. Ga je voor snelle (dichtbij) sportfotografie dan is de AF van de Nikon superieur aan die Tamron en is het een nobrainer. Vogeltjes in de achtertuin, dagje dierentuin, portretjes, dan is AF snelheid een stuk minder relevant.ReneG schreef:Dat is denk ik nog wel de beste keus als f/2.8 niet noodzakelijk is.
Het gaat hier om een vr2 RobertErpeewee schreef:Nog een overweging, ik neem aan dat de Nikon de eerste versie is?
djunclesam schreef:Zolang we niet weten wat TS ermee gaat fotograferen dan is het sowieso koffiedik kijken. Ga je voor snelle (dichtbij) sportfotografie dan is de AF van de Nikon superieur aan die Tamron en is het een nobrainer. Vogeltjes in de achtertuin, dagje dierentuin, portretjes, dan is AF snelheid een stuk minder relevant.
Afschrijving heb ik nooit een argument gevonden behalve als je een heel speciaal objectief koopt waarvan je niet weet of je het lang gaat gebruiken. Verder koop je apparatuur om te gebruiken en niet om later te verkopen...