Hoi allemaal,
Dit onderwerp heeft voor iedereen verschillende ideeën en gevoelens opgeroepen en die zijn allemaal mooi, persoonlijk, en verschillend verbeeld.
Het is ook nog eens leeftijdsbepaald.
" Goud van oud" is een gezegde voor mij en daarbij behoort voor iedereen een andere tijdsbeleving. Dat is de nuance die ik voor mezelf aanhoudt bij de kanshebbers.
Jur: Mooie foto, inderdaad wat rommelig maar past wel in dit geheel. Het goud van oud gevoel roept het bij mij niet op. Maar is zeer persoonlijk, ook leeftijdsbepaald

.
Jacobus: heerlijke nostalgische foto die ook een ferme glimlach hier op het gezicht toverde. Midden op het strand een viskar, fles melk er bovenop, die aan het einde van de dag niet anders dan zuur geweest kan zijn. Hoezo Voedsel en Warenwet
Kanshebber
richanz: prachtige molen en hij voldoet aan het onderwerp. Toch het goud komt er niet uit. Beetje kleur en contrast, knapt ie behoorlijk op. Witbalans zit ook niet lekker. Het zou leuk zijn als iemand deze foto bewerkt en dat laat zien. iets andere uitsnijding ook.
FritsS: leuk verhaal bij deze haan. Ik mis scherpte op de juiste plek. Nu op staart zie ik..
Vero: prima verbeeld, en voor jezelf ook een mooie herinnering. Beetje kleine foto inderdaad, mag voor mij voortaan groter.
Willem: Pracht foto, technisch helemaal goed. Als een spiegeltje dat water.
JDPix: Prachtfoto, scherp. Kitsch in het kwadraat, had het goed gedaan in een eerder onderwerp hier, vooral de tegenstelling van die foeilijke stoelen in die zaal. Compo had wat mij betreft helemaal symmetrisch mogen zijn.
Josti:
Hij kwam binnen en ik dacht Bingo.
Kanshebber. Vooral het ook beeld op beeld, technisch snufje in onze camera, vind ik hier mooi toegepast.
Edrocket: Ook bij deze foto: Bingo,
Kanshebber. Ik heb hem ook nog met alle prullaria die destijds prachtig werd bevonden. Het verhaal erbij is mooi.
Sandor: Prachtige foto (ook voor later). Veel symboliek. Het horloge verteld het verhaal. (mannenmodel) en door de symboliek houd ik hem onder de
Kanshebber.
Highlander: Kanshebber want roept inderdaad nostalgische gevoelens bij me op. Technisch gezien had ik graag die onderste rij
of scherp gezien
of eraf, wordt het meteen een hele abstracte foto. Hier thuis moesten ze kijken wat het was (er werd gekeken van een afstandje) Dat is precies wat een foto kan doen.
Jochem: Mooie frisse foto met mooi achterliggend verhaal. In het AD stond van de week een verhaal over deze kunstvorm.
Peter: Heerlijke foto. Scherp en gevoelig voor mij. Voor hen niet: " Niet van de paden af"

. Waardering voor je actuele foto hier.
Charlie: Technisch perfect. Compo waarschijnlijk bewust op het midden. Kleuren prachtig en voor jou goud van oud. Ik ken hem niet, maar dat is dus ook bedoeld met dit onderwerp. De stemming zal bepaald worden door onze leeftijd
MarcD7100: prima plaat, had inderdaad uit mijn tijd kunnen zijn. Hij roept het bij mij alleen niet op, ligt verder nergens aan.
Moerman: Mooie lamp en goud, ik mis er wel een bepaald standpunt in. Of hij oud is weet ik niet. Had creatiever gemogen.
Na wikken en wegen is het Josti geworden, riep bij mij veel op. Beatles-fan.
Op naar de volgende opdracht: "Een mooi kleurenpalet" .
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 61&t=61947" onclick="window.open(this.href);return false;