Flandria schreef:Soms is er ook een groot verschil in kwaliteit, met een D3 is ISO 5000 of ISO 6400 echt een heel groot verschil in kwaliteit naar mijn ervaring. Als ik de mogelijkheid heb, dan kies ik steevast voor ISO 5000 met weinig licht.
Maar als de ISO 5000 plaat naar jouw smaak onderbelicht is en je gaat de boel in nabewerking naar lichter corrigeren dan ben je netto slechter af...
Highlander schreef:Ik ga meestal niet hoger als iso 1600, daarboven krijg ik de ruis er niet meer uit.
Mijn punt is tweeledig, 1) dat ik denk dat meer mensen met hoge waardes 'moeten' experimenteren omdat ze in veel gevalle bruikbare platen (kunnen) opleveren want 2) wat is er mis met ruis in een plaat? Het gaat toch om het beeld, niet om de technische perfectie/ruisvrije platen?
Flandria schreef:Er zullen zeker regenwielen bestaan maar er is toch zeker wel een verhoogd slip gevaar?
Er bestaan inderdaad regenwielen. Was op dit parcours niet nodig. Gladheid is vooral afhankelijk van het type asfalt en hoe schoon het is. Dicht asfalt is over het algemeen niet glad in de regen. Behalve als er zand of olie op ligt, of als er strepen op getrokken zijn
Highlander schreef:grootste gevaar zit hem in als je na afloop je lagers niet goed schoon maakt je wieltjes de volgende keer vast zitten

Gewoon keramische lagers erin zetten

Fin.