Omdat ik een tijdje vogels fotografeer heb ik de Sigma 150-500mm aangeschaft (dik 1 jaar geleden.) en daar heb ik met veel plezier mee gefotografeerd. Maar in de begin van de zomervakantie is het zoommechanisme van het objectief defect geweest, ik heb het toen naar Camtech opgestuurd en is gerepareerd. Maar sinds dien heb ik geen hele scherpe foto's kunnen maken. Zelfs niet met mijn nieuwe D7100 en ook niet met m'n D300s. Daarom heb ik hem laten kalibreren maar dat heeft vrij weinig tot niets opgeleverd. Hij is er zelfs iets op achteruit gegaan. Ik kan nu echt geen fatsoenlijke foto meer maken, met welke instellingen dan ook. Diafragmeren had geen zin, iets uitzoomen had ook geen nut... Ik weet het echt niet meer.....

De persoon bij wie ik hem heb laten kalibreren had ook gezegd dat het objectief een flinke afwijking had, hij heeft hem op 150/300mm afgesteld. Persoonlijk had ik liever 400/500mm gehad. Daarom ga ik nog even terug bellen.
Maar nu is ook nog de vraag: hoe komt hij aan die afwijking?
Dat kan zijn dat ik gewoon ongeluk had en net het verkeerde model heb gekocht maar.. het kan ook aan de reparatie liggen zei die man.
Wat moet ik nu doen?
Alvast hartelijk dank!!