D100 met vreemde kleuren
D100 met vreemde kleuren
Ik bezit een D100; het ding werkt in principe goed mits ik de WB op "bewolkt" zet. Op andere standen zoals "A" heb ik doorlopend belichtingen in vreemde kleuren. Er is bij Nikon naar gekeken, maar alles was in orde. Ook is de camera met D objectieven in huis niet in staat echt goede foto's te maken. Kleuren kloppen niet en alles is altijd te donker op 200 ISO. Op 400 ISO stikt de opname v/d ruis.
Meer mensen met dergelijke ervaringen?
Ruud.
Meer mensen met dergelijke ervaringen?
Ruud.
- smitsfotografie
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Even een paar dingen weten, bedoel je foto's binnen gemaakt zonder Flits.en alles is altijd te donker op 200 ISO. Op 400 ISO stikt de opname v/d ruis.
Ruis in de digitale foto kan namelijk worden veroorzaakt door lange sluitertijden cq
grote iso waarde bv 1600.
De ruis wordt veroorzaakt door de spanning die de pixels gebruiken om licht
op te nemen, bij veel (of langer) spanning gaan de pixels elkaar beinvloeden, dit veroorzaakt ruis.
En wat bedoel je met vreemde kleuren ? kun je niet een foto in dit forum
plaatsen ?
Hoe geef je een reset?luc schreef:Eerst de camera een complete reset geven en dan nog eens proberen...
kan ook wel eens wonderen veroorzaken..
Luc.
De camera staat op 200 ISO; ik gebruik geen flits, en de langste aangegeven tijd was 1/8e seconde wat dus ook niet bepaald lang is.
Het is gewoon zo dat de kleuren niet deugen; allemaal vaal en flets en grauw. Buiten werkt het perfect, mits iik de camera op "bewolkt" zet en vooral geen A-utomatische witbalans instel.
Graag wil ik horen hoe je een "reset" geeft.
Groeten Ruud