Ik heb echt even jullie advies nodig!
Ik heb de afgelopen jaren ontzettend gespaard door op de kleintjes te letten en vind het eigenlijk tijd worden om mijzelf daarvoor te belonen.
Ik fotografeerde sinds mijn 14e met de 1000D van mijn moeder, ben toen na 2 jaar overgestapt op de d3200 die ik voor mijzelf heb gekocht.
Ben inmiddels 19 en heb dus enkele jaren gefotografeerd met dit toestel. Inmiddels een 35mm 1.8f lensje erbij gehaald, maar begin toch steeds meer tegen bepaalde dingen aan te lopen.
dingen waar ik tegen aan loop
- De grote gaten tussen de ISO's
- Ruis vanaf ISO800
- Het feit dat de body geen sneltoetsen beschikt voor het met M fotograferen, alles kost extra tijd, zeer vervelend.
- hetzelfde geld voor de afwijkende auto-kleurbalans. Vooral binnenshuis een probleem en omslachtige manier van handmatig aanpassen
- Weinig opties om mee te spelen
- AF dots.. beperkte mogelijkheid met af-punten en wijken vaak af in zware omstandigheden voor de body.
- Door de afwijkende punten is vaak in donkere omgevingen de scherpte flauwtjes
Ik hoop deze punten te verbeteren bij een nieuwe body, maar mijn vraag is, hoe goed is de D7200? Is het de moeite waard na de D3200?
Is het een logische stap of kan ik beter gelijk gaan voor fullframe? Mijn budget is zoals een student op kamers die zichzelf financiert. Dus mager.
Fotografie is naast reizen mijn passie en heb er veel voor over, maar zie door de bomen even het bos niet meer voor een goede en logische keuze..
Help