GGS Screenprotector
- Tony D
- Moderator
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
GGS Screenprotector
Ik heb voor mijn D90 ooit GGS screenprotectoren gekocht.
Nu wil ik het ook voor mijn D7200 doen, maar ik zie er twee: GGS III LCD Screen Protector en GGS Larmor.
Kent iemand het verschil, en zo ja wat is beter?
Tony D
Nu wil ik het ook voor mijn D7200 doen, maar ik zie er twee: GGS III LCD Screen Protector en GGS Larmor.
Kent iemand het verschil, en zo ja wat is beter?
Tony D
Laatst gewijzigd door Tony D op do feb 04 2016 4:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie
- JW17
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: GGS Screenprotector
Volgens mij is de Lamor ook wel aangeduid als type IV. Op de site van Cameranu staan ze allebei.
Misschien dat de specificaties informatie geven waarop je jouw keuze kan maken?
Misschien dat de specificaties informatie geven waarop je jouw keuze kan maken?
Groet,
JW
JW
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
GGS III = Klik-bevestiging a la de originele Nikon LCD bescherming
GGS Larmor = Zelfklevend op het LCD scherm
Ik gebruik zelf de GGS III versies
GGS Larmor = Zelfklevend op het LCD scherm
Ik gebruik zelf de GGS III versies
Jur
- Tony D
- Moderator
Maar op de D7200 kun je niet klikken.
Tony D
Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie
- the_cyberspace
- Clublid
Ik heb een GGS III op een D7100 zitten, nu weet ik niet of die ook op een D7200 past. Het is zoals Jur zegt een klik bevestiging, waar je wel een beetje moet oppassen want het is ook zo weer "los" geklikt.
Ik ben er blij mee want het heeft mij in ieder geval al de nodige krasjes bespaard op het scherm
Ik ben er blij mee want het heeft mij in ieder geval al de nodige krasjes bespaard op het scherm

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
Flickr
Flickr
- MarcB
- Clublid
- Contacteer:
Voorheen heb ik de GGS III gebruikt op mijn D800 die je op de body kon klikken. Met de overstap naar de D810 ben ik gebruik gaan maken van de GGS Larmor die zelfklevend is. Waar ik enige zorg over had was het aanbrengen maar dit viel bijzonder mee. Het glas "zuigt" zich als het ware vast op het schermpje. Het resultaat ziet er aanzienlijk beter uit als met de GGS III.
-
- Forumlid
GGS Screenprotector
Ik heb de GGS Larmor op m'n D7100. Bevestigt makkelijk en zonder luchtbelletjes. Op mijn vakantie naar Zuid-Afrika ben ik ergens hard tegenaan gestoten waardoor er een flinke ster in het glas zat en een blus eruit. Ik was toch wel bezorgd dat t scherm eronder ook beschadigd zou zijn. Maar nadat ik het er moeiteloos vanaf had gehaald bleek de lcd nog volledig kras vrij
Nu heb ik er weer een nieuwe Larmor op zitten.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nu heb ik er weer een nieuwe Larmor op zitten.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nikon D7100 - Nikon D3100 - AF-S DX NIKKOR 35MM F/1.8G - AF-S DX NIKKOR 50MM F/1.8G - AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR - AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR - TAMRON AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD MACRO 1:2 - Sigma 70-200 F2.8 APO EX HSM
Flickr
Flickr
- Tony D
- Moderator
Dank allemaal voor de reacties.
Ik heb inmiddels de Larmor-set aangeschaft bij Foka in Rotterdam.
Een hoekje hecht niet helemaal goed. Het schermpje is ook een fractie te klein (1 a 2 mm te smal). Officieel is het setje ook voor de D7100, maar die hebben toch dezelfde lcd-scerm afmeting (3,2 inch)?
Tony D
Ik heb inmiddels de Larmor-set aangeschaft bij Foka in Rotterdam.
Een hoekje hecht niet helemaal goed. Het schermpje is ook een fractie te klein (1 a 2 mm te smal). Officieel is het setje ook voor de D7100, maar die hebben toch dezelfde lcd-scerm afmeting (3,2 inch)?
Tony D
- the_cyberspace
- Clublid
Ik heb de Lamor inmiddels ook besteld en ook binnen gekregen (besteld vanwege het feit dat de GGS 3 vrij snel "los klikt" bij mij en hem dus kwijt kan raken tijdens een wandeling) De Lamor bevalt uitstekend en geen problemen met bevestigen, hij zat er echt binnen 5minuten op.
Bij mij stond er op het doosje dat de set voor de D7100 EN voor D7200 is.
Bij mij stond er op het doosje dat de set voor de D7100 EN voor D7200 is.
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
Flickr
Flickr