Ik ben van plan om mijn eerste spiegelreflex te kopen, en heb gelezen dat de Nikon D3300 een heel goed instapmodel is. Ook lees ik dat je als lens het beste de 18-105 mm kan kopen.
Er blijft nog een vraagje over. Mijn camera gebruik ik voornamelijk om treinen (op snelheid) te fotograferen, en ik weet niet goed of de 18-105 mm dan de beste lens is om mee te beginnen om 'actiefoto's' te maken, of dat ik beter een andere lens kan kopen. Alvast bedankt voor jullie advies!
Adviezen over het gebruik van een spiegelreflex zijn overigens altijd welkom.
Welke lens voor foto's van treinen bij een Nikon D3300?
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Welke lens voor foto's van treinen bij een Nikon D3300?
Jan-Mark,
Welkom op dit forum. Het 18-105mm objectief is een goede keuze om te beginnen. Je kunt er prima treinen op snelheid mee fotograferen. Voor actie-foto's zou ik wel de opnamestand "S" (=sluitertijd voorkeuze) kiezen en zeker in het begin niet een te lange sluitertijd kiezen. Met een sluitertijd tussen 1/500 en 1/1000sec moet dat best kunnen lukken. Met wat meer ervaring met het zgn. "meetrekken" kunnen ook langere sluitertijden een mooi effect opleveren (scherpe trein tegen een bewogen achtergrond). Veel plezier met je camera.
Welkom op dit forum. Het 18-105mm objectief is een goede keuze om te beginnen. Je kunt er prima treinen op snelheid mee fotograferen. Voor actie-foto's zou ik wel de opnamestand "S" (=sluitertijd voorkeuze) kiezen en zeker in het begin niet een te lange sluitertijd kiezen. Met een sluitertijd tussen 1/500 en 1/1000sec moet dat best kunnen lukken. Met wat meer ervaring met het zgn. "meetrekken" kunnen ook langere sluitertijden een mooi effect opleveren (scherpe trein tegen een bewogen achtergrond). Veel plezier met je camera.
Jur
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Welke lens voor foto's van treinen bij een Nikon D3300?
Bedankt voor je advies! Weet ik het nu dus zeker