Ik heb even rondgekeken of dat het mogelijk is om via de computer de beeldinstellingen in de stellen en een foto te nemen. Nou is het zo dat camera control pro dit wel doet, maar om de een of andere reden mijn camera niet ziet (terwijl ik zelfs vanuit windows een foto kan knippen).
Voor linux heb ik al een programma gevonden dat dit (via de terminal) kan doen, heeft iemand nog iets voor windows?
mvg,
Saf4
Foto nemen via pc [D40]
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik snap dit niet goed.Nou is het zo dat camera control pro dit wel doet, maar om de een of andere reden mijn camera niet ziet (terwijl ik zelfs vanuit windows een foto kan knippen).
Maar als Camera Control je Nikon niet herkent, dan moet je in het menu van je D40 aangeven dat de USB-connectie niet de mappen moet weergeven, maar de camera. Dan herkent ie hem wel; tenminste zo is dat bij mijn D50 en D70.
Enne, Coen, het is echt reuze handig.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
Dit staat al aan, onder linux werkt het verhaaltje al, als ik de camera aansluit herkent windows deze ook als camera en kan ik via deze computer -> d40 ook een gering aantal instellingen wijzigen en fotos knippen, dat is juist de reden dat het zo vaag is.Jaap Driest schreef:Ik snap dit niet goed.Nou is het zo dat camera control pro dit wel doet, maar om de een of andere reden mijn camera niet ziet (terwijl ik zelfs vanuit windows een foto kan knippen).
Maar als Camera Control je Nikon niet herkent, dan moet je in het menu van je D40 aangeven dat de USB-connectie niet de mappen moet weergeven, maar de camera. Dan herkent ie hem wel; tenminste zo is dat bij mijn D50 en D70.
Enne, Coen, het is echt reuze handig.
Het ptp verhaaltje is een normale standaard dus vandaar dat ik ook niet echt snap dat camera control de camera niet ziet
- Cookie1397
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee