150-600mm-sports-and-contemporary-firmware-update 11-3-2016
- mozes
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
150-600mm-sports-and-contemporary-firmware-update 11-3-2016
Vandaag Friday, March 11th, 2016. nieuwe firmware.
It is expected to increase autofocus speed by approximately 20%, to a maximum of 50%, during normal shooting as well as when using “Speed Priority” set through SIGMA Optimization Pro
http://www.sigmaphoto.com/article/150-6 ... are-update
Ik ben benieuwd, want dit is toch wel interesant.
It is expected to increase autofocus speed by approximately 20%, to a maximum of 50%, during normal shooting as well as when using “Speed Priority” set through SIGMA Optimization Pro
http://www.sigmaphoto.com/article/150-6 ... are-update
Ik ben benieuwd, want dit is toch wel interesant.
Laatst gewijzigd door mozes op za mar 12 2016 5:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Re: 150-600mm-sports-and-contemporary-firmware-update
Hoi,
m'n 150-600 C zojuist ge-updated.
Tóch wel leuk om vanaf je gemakkelijk peecee-zeteltje je lens te updaten.
Zonder dat je naar het servicecentrum moet...
En het werkt. Zijn AF is er merkbaar beduidend sneller op geworden.
Ad B
m'n 150-600 C zojuist ge-updated.
Tóch wel leuk om vanaf je gemakkelijk peecee-zeteltje je lens te updaten.
Zonder dat je naar het servicecentrum moet...
En het werkt. Zijn AF is er merkbaar beduidend sneller op geworden.

Ad B
---
-
OnlineReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Good for Sigma... alleen wel grappig dat wanneer je in het algemeen de reacties op het internet leest en Nikon fixes in firmware uitbrengt ze met enige regelmaat met de grond gelijk worden gemaakt (zie je wel, bugs!), terwijl als Sigma een firmware update uitbrengt alsof het een verbetering is (terwijl het blijkbaar iets is wat ze dus vanaf het begin al veel beter hadden kunnen doen) het een positief verhaal wordt... 

Spul waarmee je foto's maakt...
- mozes
- Forumlid
Dit is geen fix.
De af motor werkt immers prima.
Sigma had deze update evengoed voor de volgende nieuwe tele lens kunnen gebruiken.
De af motor werkt immers prima.
Sigma had deze update evengoed voor de volgende nieuwe tele lens kunnen gebruiken.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Hoi,
je hebt gelijk, mozes.
Als je op het laatst van je winterdipje loopt en wilt lekker negatief doen... Dan is een update nooit goed.
Hebben die eerste zonnestralen van de laatste dagen je al te pakken en je bent weer in positieve doen...
Dan ben je happy net zo'n update... Vooral omdat je 'm ook zelf in je lens kunt laden... (kunne de meeste nie...)
Zoals al geschreven werd, het is geen fix. Het is een vooruitgang in de ontwikkeling, zonder een nieuwe lens of verbeterde versie uit te hoeven brengen.
Met camera updates worden ook dikwijls verbeteringen, ontstaan door verder ontwikkelen, uitgebracht.
Olympus en Fuji hebben daar meermaals gebruik van gemaakt. Andere merken wellicht ook.
Én... je mág ze laden, die updates. Het hoeft niet.
Ad B
En natuurlijk. Met updates worden ook moeilijkheden verholpen... Maar dan ben je daarna toch ook weer happy...?
je hebt gelijk, mozes.
Als je op het laatst van je winterdipje loopt en wilt lekker negatief doen... Dan is een update nooit goed.
Hebben die eerste zonnestralen van de laatste dagen je al te pakken en je bent weer in positieve doen...
Dan ben je happy net zo'n update... Vooral omdat je 'm ook zelf in je lens kunt laden... (kunne de meeste nie...)

Zoals al geschreven werd, het is geen fix. Het is een vooruitgang in de ontwikkeling, zonder een nieuwe lens of verbeterde versie uit te hoeven brengen.
Met camera updates worden ook dikwijls verbeteringen, ontstaan door verder ontwikkelen, uitgebracht.
Olympus en Fuji hebben daar meermaals gebruik van gemaakt. Andere merken wellicht ook.
Én... je mág ze laden, die updates. Het hoeft niet.

Ad B
En natuurlijk. Met updates worden ook moeilijkheden verholpen... Maar dan ben je daarna toch ook weer happy...?
---
-
OnlineReneG
- Clublid
- Contacteer:
Ik doe niet aan winterdips, ik heb alleen een kindje dood aan producenten die je voor de gek houden met dit soort 'innovatie'. 
Je word er als gebruiker misschien happy van, maar als je AF na een firmware 20% tot 50% sneller is, dan is dat een gewoon fix die gepresenteerd wordt als een feature of 'cadeutje' voor de klant. Oorzaak is vaak dat men om commerciële redenen een product op de markt zet voor het écht klaar is. Stel dat Microsoft een service pack uit zou brengen binnen een bestaande architectuur waardoor je systeem ineens 40% sneller zou lopen? Ze zouden ze in de professionele media worden afgemaakt vanwege het feit dat ze dit niet vanaf dat 1 hadden gedaan (is ook al eens gebeurd). Niet geloofwaardig. Ze zijn er gewoon in de verste verte niet in geslaagd om eruit te halen wat erin zat, of er zaten grote fouten in.
Waarom doen ze dat? Om binnen een budget te blijven, een release datum te halen ('als ie in september klaar ligt ie nog voor kerst in de winkel'), de release van een concurrent voor te zijn of simpelweg omdat ze eerst willen weten of het product verkoopt voor ze verder investeren. Ik loop al lang genoeg mee in productontwikkeling om dit soort grapjes op zijn waarde te schatten. Het is geen nieuwe feature, het is een 'verbetering' (lees: reparatie) van een bestaande feature. Als die met 20% tot 50% verbetert heeft iemand, al dan niet bewust, de bal tijdens het ontwikkelproces flink laten vallen (om een amerikaans spreekwoord te parafraseren).

Je word er als gebruiker misschien happy van, maar als je AF na een firmware 20% tot 50% sneller is, dan is dat een gewoon fix die gepresenteerd wordt als een feature of 'cadeutje' voor de klant. Oorzaak is vaak dat men om commerciële redenen een product op de markt zet voor het écht klaar is. Stel dat Microsoft een service pack uit zou brengen binnen een bestaande architectuur waardoor je systeem ineens 40% sneller zou lopen? Ze zouden ze in de professionele media worden afgemaakt vanwege het feit dat ze dit niet vanaf dat 1 hadden gedaan (is ook al eens gebeurd). Niet geloofwaardig. Ze zijn er gewoon in de verste verte niet in geslaagd om eruit te halen wat erin zat, of er zaten grote fouten in.
Waarom doen ze dat? Om binnen een budget te blijven, een release datum te halen ('als ie in september klaar ligt ie nog voor kerst in de winkel'), de release van een concurrent voor te zijn of simpelweg omdat ze eerst willen weten of het product verkoopt voor ze verder investeren. Ik loop al lang genoeg mee in productontwikkeling om dit soort grapjes op zijn waarde te schatten. Het is geen nieuwe feature, het is een 'verbetering' (lees: reparatie) van een bestaande feature. Als die met 20% tot 50% verbetert heeft iemand, al dan niet bewust, de bal tijdens het ontwikkelproces flink laten vallen (om een amerikaans spreekwoord te parafraseren).

- ATOR
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dip of niet jouw insteek is wel erg negatief. Misschien hebben ze net een nieuw feedback algoritme uitgedokterd wat de precisie van de AF motor garandeert bij nog hogere snelheden. Je weet het niet. Dan is het cool dat ze die innovatie met terugwerkende kracht uitbrengen voor een bestaand model.
Ik zou graag willen dat Nikon hun camera firmware nog zou blijven bijwerken zoals Fuji doet. Daar heb ik voor mijn Nikon nog wel wat suggesties voor.
Ik zou graag willen dat Nikon hun camera firmware nog zou blijven bijwerken zoals Fuji doet. Daar heb ik voor mijn Nikon nog wel wat suggesties voor.
Nou René, je insteek blijft lekker negatief. Ik hoop voor je dat je verder wel positief in je leven staat of niet óveral zo pessimistisch over denkt.ReneG schreef:Ik doe niet aan winterdips, ik heb alleen een kindje dood aan producenten die je voor de gek houden met dit soort 'innovatie'.
...Stel dat Microsoft een service pack uit zou brengen binnen een bestaande architectuur waardoor je systeem ineens 40% sneller zou lopen? Ze zouden ze in de professionele media worden afgemaakt vanwege het feit dat ze dit niet vanaf dat 1 hadden gedaan (is ook al eens gebeurd). Niet geloofwaardig. Ze zijn er gewoon in de verste verte niet in geslaagd om eruit te halen wat erin zat, of er zaten grote fouten in.
... Ik loop al lang genoeg mee in productontwikkeling om dit soort grapjes op zijn waarde te schatten...
Dan begin je ook nog over het Pc (Microsoft) wereldje... Daar vliegen de updates je dagelijks om de oren, wat meestal beveiligingsdingetjes zijn, maar toch.
En als je in de productontwikkeling zit en je wacht/werkt net zolang door totdat je hét perfecte product kunt produceren... dan breng je nooit iets op de markt...
Think positive

Ad B
Oh ja, ondertussen ben ik nog heel happy met deze update voor m'n 150-600 C.
---
Nee, Nikon brengt vrijwel geen camera f/w updates uit omdat hun camera's al lang perfect zijn. Die werken vanaf dag 1 gewoonweg optimaal; er valt niks te verbeteren.ATOR schreef: ...

En wat ReneG schrijft heeft niks te maken met positief of negatief (waarom toch die fixatie met dat soort bewoordingen?), maar met de realiteit. Zo werkt het nou eenmaal

Dat gaf vaak een heftige interne strijd tussen de techneuten (die mensen die het product echt maakten/ontwikkelden/testen en moesten supporten) versus de slechts op geld beluste commerciële piepeltjes.
Wat vaak tot gevolg had, dat NU (korte termijn denken) het geld werd binnengeharkt, maar dat LATER (tijdens de gebruiksperiode) de ellende/beperkingen door anderen opgelost mochten worden. Waarbij de zakkenvullers vaak al vertrokken waren en er geen geld genoeg was om de 'flaws' te verhelpen.
- mozes
- Forumlid
reëel gezien werkt het denk ik zo.
Ik trek er maar even voor 't gemak een verbranding motor erbij.
Alles word op het uiterste getest tot op het moment dat het stuk gaat, daarna regelt men alles 10 tot 25% terug, en je verkrijgt een probleemloos product.
Vaak wat men dan zelf doet is wat fijn tune werk, bv chip tuning van de ecu die de boel regelt qua lucht brandstof en dergelijke, daarmee word weer wat terug gehaald.
Ik geloof direct dat camera en lenzen makers een dergelijke werkwijze hebben.
Kijk eens naar wat men met de panasonic GH2 deed, of met Magiclatern.
Niks anders dan hulde voor sigma, dat ze dit delen met iedereen.
maar ik vermoed dat wat aan marktwaarde aan het verliezen zijn aan Tamron en de nikon 200-500 (testen liegen er niet om).
Een minpuntje van de sigma is hiermee uit de wereld.
Ik trek er maar even voor 't gemak een verbranding motor erbij.
Alles word op het uiterste getest tot op het moment dat het stuk gaat, daarna regelt men alles 10 tot 25% terug, en je verkrijgt een probleemloos product.
Vaak wat men dan zelf doet is wat fijn tune werk, bv chip tuning van de ecu die de boel regelt qua lucht brandstof en dergelijke, daarmee word weer wat terug gehaald.
Ik geloof direct dat camera en lenzen makers een dergelijke werkwijze hebben.
Kijk eens naar wat men met de panasonic GH2 deed, of met Magiclatern.
Niks anders dan hulde voor sigma, dat ze dit delen met iedereen.
maar ik vermoed dat wat aan marktwaarde aan het verliezen zijn aan Tamron en de nikon 200-500 (testen liegen er niet om).
Een minpuntje van de sigma is hiermee uit de wereld.
- mozes
- Forumlid
nu onder de 1000 euro,
Laatst gewijzigd door w.wind op za mar 12 2016 5:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd
Reden: Link verwijderd
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: **
Re: 150-600mm-sports-and-contemporary-firmware-update 11-3-2016
Ook mijn 150-600 Sport maar eens op het dock gezet, en van te voren nog eens goed op de focus snelheid gelet, maar het is na de update echt merkbaar stuk sneller hoor!
Best blij mee.
Groet.......Willem
Best blij mee.
Groet.......Willem

Nikon Z8 en mooi glaswerk van datzelfde merk
- evelakes
- Forumlid
- Contacteer:
Zou wel eens een vergelijk willen zien in focus speed tussen de contemporary en de sport.
Met een kanon lukt het ook.
https://500px.com/evelakes" onclick="window.open(this.href);return false;
https://500px.com/evelakes" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineReneG
- Clublid
- Contacteer:
Inderdaad, dat is waar ik op doelde. Dat is niet negatief, dat is realiteit. Als ze het nou over een AF versnelling van 5% hadden, soit. Maar 50%? Dat valt voor mij onder de categorie 'beperking' (als in handicap). Dan heeft iets of iemand al dan niet bewust zijn werk niet gedaan of ze hebben de boel ronduit ver******. Wat mij vooral verbaast is dat men (en dat is de grote massa, niet specifieke personen) dat niet inziet. Maar misschien ken ik het wereldje gewoon te goed...CaptainHook schreef:En wat ReneG schrijft heeft niks te maken met positief of negatief (waarom toch die fixatie met dat soort bewoordingen?), maar met de realiteit. Zo werkt het nou eenmaal. En ja, ik heb ook jarenlang meegemaakt hoe softwareproducten ontwikkeld werden en hoe er bepaalde (commerciële) deadlines gehaald moesten worden, door simpelweg functionele beperkingen of doelbewust uitstellen van bepaalde features.
Dat gaf vaak een heftige interne strijd tussen de techneuten (die mensen die het product echt maakten/ontwikkelden/testen en moesten supporten) versus de slechts op geld beluste commerciële piepeltjes.
Wat vaak tot gevolg had, dat NU (korte termijn denken) het geld werd binnengeharkt, maar dat LATER (tijdens de gebruiksperiode) de ellende/beperkingen door anderen opgelost mochten worden. Waarbij de zakkenvullers vaak al vertrokken waren en er geen geld genoeg was om de 'flaws' te verhelpen.

- mozes
- Forumlid
Het is niet hoe de massa iets niet inziet, maar hoe we tegen dingen aankijken.