Tas voor D750+grip en lenzen?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
NielsO
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Tas voor D750+grip en lenzen?

Bericht door NielsO » di mar 29 2016 9:16 pm

Beste leden,

Na een aantal jaar altijd gebruik te hebben gemaakt van schoudertassen/messenger bags ben ik op zoek naar een rugtas.
Dit omdat ik toch vaak lange afstanden afleg en dan toch last krijg van mijn schouders.

Een rugtas die mijn Nikon D750+grip past met daarop een Nikon 24-70 VR.
Zo moeten er verder in de tas een Nikon 80-200, Nikon 50mm 1.4D, Nikon 20mm en Nikon SB-700 in.
Natuurlijk wil ik daarnaast ook nog ruimte hebben voor een 13 inch laptop.

Hier zoek ik al behoorlijk lang naar en ben inmiddels op een Lowepro Protactic 350AW uitgekomen.
Maar de vraag is past hier mijn D750 met grip eraan hier in? Het gaat mij met name om de zijvakken of het vak bovenop de tas.

Natuurlijk sta ik ook open voor ervaringen met andere tassen.
Het doel van dit draadje is mijzelf helpen maar ook andere die ook met zo een dergelijk probleem zitten.

Hoor graag van jullie!

NielsO

Afbeelding
Laatst gewijzigd door NielsO op di mar 29 2016 9:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
/// "The best camera is the one that's with you." ///
/// Otto Photography Flickr

Cyrus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Re: Tas voor D750+grip en lenzen?

Bericht door Cyrus » di mar 29 2016 9:25 pm

Als het een schoudertas mag zijn: Think Tank Citywalker 30 of Retrospective 50.
Groeten,
Edwin

flickr - website

NielsO
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door NielsO » di mar 29 2016 9:27 pm

Het gaat inderdaad niet om een schoudertas maar om een rugtas.
Wel bedankt voor je reactie ;)

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » di mar 29 2016 9:36 pm

Ik gebruik als jaren de lowepro's flipside rugtassen, helaas wordt de uitrusting steeds groter en zo dus ook de tassen :)
Het voordeel hiervan is voor mij dat de apparatuur met rits aan de rugzijde zit zodat men van buiten niet zomaar bij de gear kan komen.
Tevens is due rugtas door de armen uit de schouderstraps te halen op de buik de draaien (als de heupband omgegespt is :wink: )
Zo kan ik makkelijk bij de apparatuur zonder de tas op de grond te hoeven zetten.
Nikon Z Z & de maskers

Nikkormaat
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Nikkormaat » di mar 29 2016 9:48 pm

Die Lowe Pro tactic 350 is niet groot genoeg. Ik zou voor de 450 gaan. Hij is diep genoeg voor de body met grip. Met minder spul dan jij was het voor mij toch nog lastig om alles praktisch in te delen. Hij draagt zelfs met statief boven verwachting goed. Het is qua tassen mijn beste aankoop. Ik zou in een goede winkel proberen of je alles goed in de tas krijgt. Ook wanneer je een ander objectief op de body hebt dan je beschrijft.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.

RVK
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door RVK » di mar 29 2016 9:59 pm

Waarom kom je 14/4 niet naar de NCN avond bij KE in Capelle? Ze hebben een enorme sortering tassen en dan kan je op je gemak rustig alles testen.
Kun je ook ervaringen uitwisselen met de leden.

Ik gebruik zelf voor een D750 uitrusting een Mannfrotto tas en die bevalt uitstekend ook omdat hij geen problemen geeft bij vliegen

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » di mar 29 2016 10:25 pm

Lowepro Flipside 400 of 500, afhankelijk van de hoeveelheid spullen. Eventueel kun je ook de ProTactic 450 overwegen, 350 is zoals hierboven gezegd te klein (de nummers corresponderen met de maten). Ik heb ze trouwens alledrie.

De flipside 400 is waarschijnlijk net klein, maar wel goedkoop en lekker als je alleen met standaardzoom en een prime en/of flitser op pad gaat. Dat is mijn standaard rugzak voor citytrips. De 500 is op de groei, daar kan veel meer in en die is vrij diep. Die gebruik ik als ik meerdere tele's meeneem. Draagcomfort is desondanks nog steeds prima. De ProTactic 450 is gezien je kit waarschijnlijk de 'sweet spot' qua ruimte, alles kan erin en er kunnen nog wat accessoires bij. Die heeft alle mogelijke toegangen (zij, achter, boven). Enige gemis zijn buitenvakken, voor bijvoorbeeld een flesje fris of zo. Er zit wel een flessenhouder-tasje bij maar die is een beetje flut. Maar je kunt er ook alle Lowepro bergklim-accessoires en losse lenstassen aan hangen, dus dat is goedkoop op te lossen. Alleen de grotere statieven gaan er niet zo lekker achterop (dat doen de flipsides beter). Kleine statieven en monopods zijn geen probleem. Dat is op de Flipside 500 wat beter.

Groot voordeel van al deze rugzakken is dat ze naar de rug openen, dat is veiliger en bovendien kun je ze dan op de grond leggen op de kant die je niet draagt. De flipsides kun je zelfs omdraaien en op je knie steunen om e.a. te wisselen, dat werkt bij de protactic door de smalle riem iets minder goed is mijn ervaring (die kan wegzakken). Groot voordeel van de ProTactic is dan weer dat hij erg licht is en vrij plat, draagcomfort is maximaal, zeker gezien zijn formaat. Overigens heb ik de zijvakken dichtge-zip-loc-t (spelling?), ik gebruik alleen het rugcompartiment en de bovenkant als opening.

Wat je ook doet, neem een rugzak met goede rugpadding (die van de ProTactic is top en zorgt ook niet voor een bezwete rug) en een buikriem. Die riem zorgt ervoor dat hij beter op zijn plek blijft, wat ervoor zorgt dat je makkelijker en langereen zware lading kunt dragen (dat vond ik altijd een bezwaar met die rugtassen met één riem overdwars over je lichaam). Het draagcomfort van de ProTactic is in mijn ervaring uitzonderlijk goed (en ik heb veel rugzakken gehad).
Spul waarmee je foto's maakt...

Alex
Clublid
Clublid

Bericht door Alex » di mar 29 2016 10:32 pm

RVK schreef:Waarom kom je 14/4 niet naar de NCN avond bij KE in Capelle? Ze hebben een enorme sortering tassen en dan kan je op je gemak rustig alles testen.
En je krijgt waarschijnlijk ook korting.

Autofan1985
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Autofan1985 » wo mar 30 2016 9:21 am

RVK schreef:Waarom kom je 14/4 niet naar de NCN avond bij KE in Capelle? Ze hebben een enorme sortering tassen en dan kan je op je gemak rustig alles testen.
Kun je ook ervaringen uitwisselen met de leden.

Ik gebruik zelf voor een D750 uitrusting een Mannfrotto tas en die bevalt uitstekend ook omdat hij geen problemen geeft bij vliegen

RVK
Exact 1 van de redenen waarvoor ik me heb aangemeld. :) Ik ben ook op zoek naar een tas namelijk. Heb daar al eens een rondje gelopen boven, maar de sortering die ze hebben is bizar idd.
Nikon D300, Tokina AT-X 11-20 f/2.8 PRO DX, Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD, Nikon MB-D10, Nikon SB-700

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door gijs sandberg » wo mar 30 2016 9:37 am

L.S.
re: sortering die ze hebben
En dan denken dat iemand in een halve avond een keuze kan maken ?
Groeten, Gijs (voorstander van hands-on kiezen in een goede winkel)
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Alex
Clublid
Clublid

Bericht door Alex » wo mar 30 2016 12:42 pm

Er zijn mensen die dat lukt; kwestie van;
- je wensen vooraf formuleren in "Must's en Nice to have's"
- Op tijd komen

Willem v D
Forumlid
Forumlid

Bericht door Willem v D » wo mar 30 2016 2:02 pm

Kijk ook eens naar de streetwalker pro van tink tank.
Ik kon er ook al mij spullen in kwijt. En hij is smaller als een lowe pro.

Autofan1985
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Autofan1985 » wo mar 30 2016 2:09 pm

Mijn wensen heb ik al duidelijk ja en aan het op tijd komen zal het niet liggen. Krijg met regelmaat commentaar dat ik veel te vroeg ben. ;)
Nikon D300, Tokina AT-X 11-20 f/2.8 PRO DX, Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD, Nikon MB-D10, Nikon SB-700

NielsO
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door NielsO » wo mar 30 2016 6:54 pm

Beste Mensen,

Heb vanmiddag een Lowepro Protactic 450AW gekocht. Kreeg wel 5% club korting op de tas :) De verkoper gaf zelfs iets meer korting. Super tas trouwens. Niet te groot en precies goed voor mijn apparatuur! Bedankt voor alle suggesties. Helaas zou ik ook niet bij de club avond kunnen zijn want ik moet werken.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”