Carry Speed FS-Pro Prime MK III of FS-Slim Prime MK III

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
rbak
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Carry Speed FS-Pro Prime MK III of FS-Slim Prime MK III

Bericht door rbak » wo mar 30 2016 9:47 pm

Ik denk er over om een Carry Speed camerariem aan te schaffen. Ik hoor hier eigenlijk alleen maar goede verhalen over. Heb wel begrepen dat er in het begin wat problemen waren geweest toen de koppeling nog niet van RVS was maar volgens mij zijn die problemen allemaal verholpen.

Nu ben ik met name benieuwd naar jullie bevindingen en advies voor wat betreft de keuze tussen de Carry Speed FS-Pro en de Carry Speed FS-Slim. Het belangrijkste verschil zit in de breedte van de draagband die bij de FS-Slim smaller is (vandaar de naam :D)

Qua gewicht wat er aan komt te hangen valt het allemaal wel mee. Ik gebruik een Nikon D300s met vooralsnog geen hele zware lenzen. Dus de extra accessoires bij de FS-Pro zal ik niet direct nodig hebben en dus is het verschil met name de breedte in de nek. Specificaties qua maximum gewicht dat ze mogen hebben is voor beide hetzelfde.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met het langdurig dragen van deze camerariemen. Is de FS-Slim comfortabel genoeg of is de FS-Pro de meerwaarde door de bredere riem echt waard?

Richard
Serverbeheerder
Serverbeheerder
Contacteer:

Re: Carry Speed FS-Pro Prime MK III of FS-Slim Prime MK III

Bericht door Richard » do mar 31 2016 9:17 am

Voor het lichtere werk vind ik de Carryspeed wat aan de lompe kant. Daarvoor gebruik ik naar volle tevredenheid de Peak Design Slide voor.

De Carryspeed gebruik ik voor objectieven met een statiefbevestiging en daar is de bredere rand heel prettig voor.
Met vriendelijke groet,

Richard

Genster
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Genster » do mar 31 2016 7:00 pm

Ik heb vandaag de FS Pro gekocht (voor mijn D610) maar ik kan er natuurlijk nu nog niets zinnigs ovrr zeggen :)

Sandervb
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sandervb » vr apr 01 2016 9:53 pm

Fantastische riem, had ik werkelijk al veel eerder moeten kopen!
Mocht je trouwens het riempje van de pro toch blijken te missen dan is deze voor de slim ook gewoon te koop heb ik begrepen.
Nikon D500
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime

Nikkormaat
Clublid
Clublid

Bericht door Nikkormaat » zo apr 03 2016 7:48 pm

Ik heb mijn body liever niet ondersteboven. Voor de snelle maar veilige afneembaarheid heb ik 2 lusjes van 2mm dik RVS gemaakt met krimpkous er omheen. Daarin haak ik de onderstaande S-haakjes die ook aan de originele camerariem gehaakt zijn. Goed voor 3 lbs + 1,40 kg per stuk. Ik heb geprobeerd ze stuk te trekken. Bleek bij mij kansloos. Ze verbogen zelfs niet. Ze zijn leverbaar met en zonder slotje. Hieronder die met slotje.
Ik gebruik ze inmiddels al ruim een ½ jaar met Nikon 105mm macro en 24-120mm.

Met slotje dicht
Afbeelding

Met slotje open
Afbeelding

https://www.niteize.com/product/S-Biner-MicroLock.asp

https://www.youtube.com/watch?v=7p5up7d1qXs

De zwaardere 70-200mm hangt aan een zelfgemaakte draaibare koppeling met zelfgemaakte riem aan de statiefaansluiting van het objectief.
Beiden snel afneembaar.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.

rbak
Forumlid
Forumlid

Bericht door rbak » ma apr 04 2016 2:37 pm

Ha Nikkormaat Ik begrijp de constructie maar zie niet helemaal hoe dit aan sluit bij mijn oorspronkelijke vraag.

Nikkormaat
Clublid
Clublid

Bericht door Nikkormaat » ma apr 04 2016 4:49 pm

Omdat die Carry Speed op de statiefaansluiting zit, maar makkelijk verwijderbaarheid is wilde ik voor dat laatste een alternatief aanreiken terwijl de statief aansluiting vrij blijft. Misschien heb ik jouw bericht verkeerd geïnterpreteerd.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.

Geert Huizing
Forumlid
Forumlid

Bericht door Geert Huizing » ma apr 04 2016 5:19 pm

@ Rbak,

Heb je ook gekeken naar een Black Rapid RS Sport ?
Ben tevreden gebruiker van deze riem.

Ik gebruik deze met mijn D7000 en 17-50 Tamron objectief.
Soms hangt ook de combi met mijn Sigma 70-200 2.8 er aan.
Er is niets zo eerlijk verdeeld als verstand, iedereen denkt dat hij er genoeg van heeft. ;)

Flickr

rbak
Forumlid
Forumlid

Bericht door rbak » ma apr 04 2016 5:35 pm

Geert Huizing schreef: Heb je ook gekeken naar een Black Rapid RS Sport ?
Ben tevreden gebruiker van deze riem.
Ja daar heb ik inderdaad ook naar gekeken maar ben meer gecharmeerd van de robuuste camera aansluiting en het snel koppel systeem van de Carry Speed. Dat komt op mij toch over als dat het minder snel per ongeluk los draait. Ook kan de arca swiss compatibe statief koppeling nog handig zijn hoewel ik zelf (nog) de Manfrotto RC2 aansluiting gebruik.

Uiteraard is voor beide systemen iets te zeggen. Het voordeel van de blackrapid is dan uiteaard weer dat de koppeling een heel stuk kleiner en lichter is dan die van Carry Speed.

rbak
Forumlid
Forumlid

Bericht door rbak » ma apr 11 2016 10:42 pm

Weinig reacties. Ik dacht dat de Carry Speed toch een populaire camerariem is.

LJ-Jochem
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door LJ-Jochem » ma apr 11 2016 10:54 pm

Ik heb een carryspeed, geen idee zo welke versie, en ben daar zeer tevreden over. Het arca swiss koppelsysteem is voor mij de reden geweest voor deze riem te kiezen aangezien mijn statief ook een arca swiss aansluiting heeft. Werkt dus naadloos op elkaar. Ik heb de versie met de nieuwe koppeling. Deze kan 90 graden zodat je de camera ook normaal op tafel kunt zetten zonder dat de koppeling in de weg zit. Eerlijkheid gebied te zeggen dat het draaimechanisme hiervan soms wat stroef loopt. Ik heb er zorgeloos mijn D750 met 24-70mm aanhangen. Meestal hangt hij op mijn heup voor het snelle werk maar als ik soms een sprintje moet trekken trek ik de riem aan zodat de camera op middenrif hoogte hangt strak tegen het lichaam. Ook vanuit die positie werkt het snel maar het draagt minder prettig vind ik.
Groet, Jochem

| Nikon D750 | Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC AE | Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 90mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 |Yongnou Speedlight YN568EX |
|Flickr | 500px
|

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » di apr 12 2016 5:27 am

Ik heb, zoals eerder al aangegeven, sinds kort de Carry Speed FS Pro en ben er toch niet zo blij mee.
Hij draagt fijn, maar ik dacht de camera met de riem eraan op het statief te kunnen gebruiken. De aansluiting lijkt wel goed (past wel) maar ik kan de camera met het plaatje vd de Carry Speed eronxer, niet ver genoeg op de statiefkop schuiven. Dat heeft tot gevolg dat de camera er wel op staat, maar dat de borging niet werkt :thumbdown:
Onbezorgd lopen van de ene naar de andere plek met de camera op het statief, is er dus niet bij.

LJ-Jochem
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door LJ-Jochem » di apr 12 2016 10:42 am

Daar heb ik met mijn statief (Mefoto Globetrotter), en de Arca Swiss koppeling daarvan, geen last. Bij mij zit alles goed vast en ik kan dan ook rustig mijn camera gemonteerd op statief op mijn nek nemen en door de stad heen wandelen. Soms controleer ik wel of de sluiting nog vast zit (draaisluiting, zonder borging dat dan weer wel) maar nog niet meegemaakt dat deze los kwam.

Edit: Nog even opgezocht welke ik heb en dat is deze; Carry Speed CS035 FS-Slim (Prime Series) Arca-Swiss
Groet, Jochem

| Nikon D750 | Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC AE | Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 90mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 |Yongnou Speedlight YN568EX |
|Flickr | 500px
|

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » di apr 12 2016 5:29 pm

Ik heb de cs036 (en die ziet er hetzelfde uit)

Misschien ligt het aan mijn balhoofd (Sirui K-30X)

(Edit: Ik kan wel het plaatje wat bij het statief zat, op de plaat vd Carry Speed schroeven (i.p.v. rechtstreeks op de camera). De camera komt dan een cm hoger, maar ik zie (verder) niet echt een probleem. Of...???)

Robert53
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Robert53 » zo apr 24 2016 1:07 pm

heb de carryspeed FS Slim voor het eerst op een langere vakantie meegenomen voor mijn D800.
uitstekend draagcomfort, hoewel ik liever toch een riempje voor onder de oksel erbij zou hebben gehad.
dit is los eigenlijk niet te verkrijgen.
het enige nadeel wat ik ondervond, het rubber kapje van de 10 pins aansluiting op mijn Dawntech Gps wordt er steeds vanaf gewipt.

ben zeer tevreden, voor langere wandelingen en tochten.

groet, Robert

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”