Nog onbewerkt in Lightroom, rest moet nog ge-upt worden.
Nog geen reacties hierJurgenvHest schreef:Nog onbewerkt in Lightroom, rest moet nog ge-upt worden.
Zie nieuwe pics:djunclesam schreef:Nog geen reacties hierJurgenvHest schreef:Nog onbewerkt in Lightroom, rest moet nog ge-upt worden.![]()
Vraag me vooral af waarom je fot's plaatst die nog moeten worden ge-edit. Juist bij moeilijk licht kun je in de nabewerking een groot verschil maken tussen een saaie nietszeggende plaat en een foto die van je scherm knalt. Foto 1 is mij te contrastloos, foto 2 is een zoekplaatje waar ik vervolgens nog weinig zie, en foto 3 is mij te rommelig.
Ik ben benieuwd naar de rest en de serie na Lightroom
Als je geen licht hebt om mee te werken.....alleen vanachter licht en een spaarzaam straaltje frontlight.LJ-Jochem schreef:Het is ook wel dramatisch uitgelicht die band. Was er geen fatsoenlijk frontlicht? Die gitaristen staan gewoon met de kop in het donker :/
Ik vraag me ook af wat je ziet in foto 2 en 3 om die toch te bewerken? Bij mij waren die rechtstreeks op de avond zelf al in de prullenbak beland. Daar valt niks meer aan te redden. Hoe goed je ook bent met lightroom. Gezichten in het donker... *triest het hoofd schud*
Ik was er niet bij dus kan moeilijk oordelen over deze specifieke omstandigheden. Maar ik heb wel enige ervaring met slecht licht en backlit podia en een paar dingen die mij opvallen in jouw foto's (en redenatie)JurgenvHest schreef:Als je geen licht hebt om mee te werken.....alleen vanachter licht en een spaarzaam straaltje frontlight.
Dat is rapper/MC E-LifeTony D schreef:@Vincent: Wie is die man op jouw een na laatste foto?
Hey Tony, klopt. Deze foto's waren gemaakt nog met mijn D3100, nu sinds kort een D7100 op de kop kunnen tikken.Tony D schreef:Jurgen,
In je handtekening staat dat je een D7100 hebt. In de EXIF van de eerste foto staat dat hij met een D3100 is geschoten. Bij de andere foto's is die EXIF-info weg.
De ruis is imho hier een daar heel storend. Niet altijd, zoals Vincent terecht opmerkt: zie jouw 4e foto van de bewerkte serie. Maar bij de 2e van de bewerkte serie is het dramatisch.
Met een D7100 zou je daar veel minder last van moeten hebben. Zijn ze allemaal met de 3100 gemaakt? Dat zou wel e.e.a. verklaren.
Tony D