Burn-out met motors

Plaats reactie
alexander1980
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Burn-out met motors

Bericht door alexander1980 » zo mei 22 2016 9:25 pm

Gewerkt met 2 speedlite's 1 van voren en 1 achter de motor om de rook op te lichten. Hierdoor is bij de zwarte motor helaas een slagschaduw van het linkerbeen opgetreden.

Achtergrond is bewust voor gekozen op verzoek van de klant.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

weimaraner
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Burn-out met motors

Bericht door weimaraner » zo mei 22 2016 9:50 pm

Nette platen en bewerking, daar zullen de heren blij mee zijn!
Mooi belicht en als je met kale speedlights werkt zijn slagschaduwen inderdaad vaak een moeilijk bijverschijnsel. Wellicht dat je met wat Photoshop klonen/content fill de schaduw nog wat kan verminderen. Maar ook als dat niet lukt zijn het gewoon hele strakke platen.

Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Frankie » zo mei 22 2016 9:53 pm

Strakke platen hoor ! Naast de door jou genoemde schaduwen denk ik (wel als flits-dummie eerlijk gezegd) dat ook wat zorgvuldiger (minder frontale) belichting een verbeterpunt is. De motorrijders en de rook (vooral bij het achterwiel bij de laatste twee, teveel licht van achteren ?) komen nu net iets teveel los van de achtergrond. En de 'onschuldige gezichtsuitdrukkingen' zouden wat meer gefocust mogen, bijvoorbeeld alsof ze elk moment bij groen licht de koppeling kunnen loslaten. Maar deze feedback alleen uit waardering voor wat je nu al laat zien.

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » zo mei 22 2016 10:31 pm

Ik vind ze ook fraai. Ik zou alleen de bewerking die je hebt toegepast niet op de gezichten hebben toegepast. (Wat zijn het, tonal contrast filters oid?). Het ziet er prachtig uit op de pakken en motoren maar op de gezichten ziet het er net iets te 'plastic' uit. Bij foto 2 valt het mee, bij de andere 2 vind ik de gezichten persoonlijk net iets te. Maar verder prachtig!
Spul waarmee je foto's maakt...

alexander1980
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alexander1980 » zo mei 22 2016 10:55 pm

Klopt voor het eerst met niksoftware en een contrastfilter gewerkt. Echter heb ik die controlepunten juist op de gezichten gezet zodat het daar juist niet toegepast wordt. Blijkbaar toch nog niet goed genoeg opgelet. Nog even oefenen dus haha

Plaats reactie

Terug naar “Transport”