De Sigma 10 - 20 heb ik van een mede forum lid over genomen en er al meer foto's mee gemaakt. Dit "single shot" vindt ik een mooi praktijkresultaat onder wat uitdagendere omstandigheden:
Ach dat ken ik , ik fotografeer in A en tegenwoordig steeds meer in M en de auto iso gebruik ik meestal ook nooit.
Die staat eigenlijk standaard op 100 en alleen in situaties waarbij ik denk dat auto iso handig is gebruik ik deze maar meestal stel ik ook deze met de hand in.
Een klein diafragma geeft van die mooie ster-effecten van/met lichtbronnen. Dat had met de zon rechts ook voor een leuk effect kunnen zorgen doe dit vaak met mijn 12-24. Of beter : deed want deze is inmiddels vervangen door de 12-28 (Tokina). Aan de andere kant is zo'n 10-20 wel gevoelig voor overstraling.
Qua contrast en kleurvlekjes vind ik dit een prima resultaat. Heb ook al eens met de 8-16 mogen spelen.Ook een heel leuk objectief. Maar toch denk ik meer richting fisheye. weet het nog niet. Allebei is leuk maar dan komt de alimentatie er vervolgens bij vrees ik