LK_Photography schreef:Lijkt me een leuk en interessant draadje!
Dat is het ook, en we hoeven wat 
mij betreft ook niet elke vraag met 'gebruik de zoekfunctie' of 'lees de handleiding' af te doen...
richhanz schreef:Waar je je prettig mee voelt
Lijkt me het beste advies. Al lijkt het wat cliche. Bruiloften gaan snel, en je wilt je kunnen focussen op het vastleggen van de, soms hele snelle, momenten. Niet continu bezig zijn met je apparatuur.
Aan de andere kant moet je dat ook niet als vaste regel nemen. Bruiloften zijn ook gelegenheden om een paar te verrassen met 'wow' platen. Dat kan soms ook, maar vaak ook niet, in de gebruikte apparatuur zitten.
Verder ook afhankelijk van je stijl of de stijl die je nastreeft. En hoeveel je mee wilt nemen. Ik lees tegenwoordig veel over 'licht' inpakken met soms zelfs 2 bodies met maar 2 objectieven en verder niets. Dat krijg ik persoonlijk niet over mijn hart omdat in mijn eigen stijl juist ook de variatie in beeldhoek zit, niet alleen de variatie in compositie.
Ik begon bruiloften met de 'standaard' 24-70mm en 70-200mm als basis. Soms afgewisseld met groothoek of fisheye. Maar was eigenlijk nooit ècht 100% tevreden. Vooral door gewicht, maar ook door de 'looks' van de platen. Momenteel schiet ik (2 bodies) vooral met het trio 24mm, 58mm en sinds kort een 85mm. Afgewisseld met groothoek, fisheye en/of tele. 
Kijk eens op 
http://www.shotkit.com. Daar staan onder het kopje 'weddings' een hoop topfotografen die uitleggen welke apparatuur ze gebruiken en waarom. Soms ook met voorbeelden.
richhanz schreef:jij bent het belangrijkste gereedschap
Hoewel deels natuurlijk waar, dat is wel echt een dooddoener in elke fotografiediscussie. De vraag van TS is ook niet met welke apparatuur hij ineens een wereldfotograaf is maar welke apparatuur andere users gebruiken 

Fin.