Ik ben nieuw op het forum en heb even jullie raad nodig.
Ik denk er al langer over na om een spiegelreflexcamera aan te schaffen. Ik neem graag foto's en nu ik een hond heb en dus veel in de natuur ga wandelen, kriebelt het nog meer. Ik ben aan het rondkijken welke camera de beste optie is voor mij, maar zoveel keuze

Ik ben een leek / amateur. Het zou mijn eerste spiegelreflexcamera worden. Ik heb dus nog heeeeeel veel te leren, maar ik heb altijd wel interesse gehad in fotografie. Dan wel met mijn 'gewoon' kodakje en gsm tot nu toe

Ik zal de camera vooral gebruiken tijdens wandelingen. Voor mij persoonlijk is niets leuker dan het plezier van mijn spelende hond op beeld vast te leggen. Ik zal dus vrij veel actiefoto's trekken. Daarnaast wil ik de camera uiteraard ook gebruiken op familiefeestjes, op reis, optredens,... Kortom: allround, maar misschien wel met de nadruk op bewegende beelden in de natuur.
Wat werd mij al aangeraden:
- Sony A58 (vooral voor de actiefoto's)
- Nikon 7000 reeks (vooral voor de actiefoto's)
- Nikon 3200 of Nikon 5200 (goede allround beginnerscamera)
Ook werd mij al te tip gegeven dat de body wel iets doet, maar de lens nog meer bepalend is? Dan is de 18-105 een goede beginnersoptie of ga ik onmiddellijk stapje verder?
Nu wil ik ook realistisch blijven. De 7000 reeks van Nikon is vrij duur en is al een camera voor iemand de al veel verder staat in de fotografie. Ik zal de fotografie enkel als hobby doen en heb nog een lange weg te gaan om 'goed' te worden. Ik wil mooie foto's kunnen nemen, maar om daarvoor nu 1 van de 7000 reeks nodig te hebben?? Ik denk dat ik beter start met 1 uit de 3000 of 5000 reeks met een goede lens?
Kunnen jullie mij helpen bij mijn keuze? Tips en/of ervaringen delen met mij?