Ondanks dat ik mijn camera pas heb, begin ik alles goed door te krijgen volgens mij. Gistermorgen weer eens foto's gemaakt, om deze daarna op social media te delen (zal sommige ook in de daarvoor bestemde topics hier op het forum plaatsen) Bijna direct kreeg ik een bericht van vrienden die tegenover ons wonen of ik hun hondje ook op de foto wilde zetten. Het hondje moet dinsdag naar de trimmer en ze wilde graag nog foto's zoals ze nu is, met een teddybeer vachtje. Ik had dus alleen gisteravond of vandaag de kans om foto's te maken. Met het weer in Nederland geen risico genomen en direct naar ze toe gegaan. Ze wilde graag foto's in de tuin. Natuurlijk wilde het hondje niet echt mee werken en rende razendsnel heen en weer. Dit was al bekend, aangezien ze al eens een shoot geprobeerd hadden en ze toen hetzelfde deed. Ik had maar een kwartier, dus het moest allemaal vrij snel. Daarbij stond de zon vrij laag en het wit in haar vacht reflecteerde enorm veel licht. Het enthousiamse van het hondje is natuurlijk helemaal niet verkeerd en uiteindelijk heb ik deze foto's doorgestuurd na de eigenaren. (1x op hoge resolutie zonder naam en 1x op lage resolutie met naam voor socialmedia)
1

2

3

4

5

6

7

8

Het was dus helemaal niet gepland, heb me niet voor kunnen bereiden. Ik was niet eens van plan om zo snel al shoots te gaan doen. Zelf zie ik natuurlijk al dingen waar ik de volgende keer meer op moet letten. De overbelichte foto's heb ik nog wat kunnen verbeteren met een programma. Soms is er niet op de juiste plaats scherp gesteld en zeker die laatste 3 foto's vind ik zelf niet mooi (de laatste sowieso wat veel objecten erachter, die ik niet weg heb kunnen krijgen) Toch heb ik die ook doorgestuurd, omdat iedereen een andere mening heeft en de eigenaren het misschien wel een leuke foto vonden. Ik heb de foto's laten zien aan mijn ouders. Mijn vader let op dezelfde dingen als ik. Mijn moeder vond juist nummer 6 het leukste.
De eigenaren vonden de foto's gelukkig erg leuk! Ze hadden de foto's ook direct op facebook geplaatst en daar zag ik helaas dat deze soms mijn naam er deels vanaf sneed. In het vervolg ga ik hem dus iets verder van de rand plaatsen, wat sterker kleuren (nu is ie soms te licht) en wat groter maken. Voor nu maakt het niet veel uit, op de meeste staat hij wel en anders is het nog net leesbaar. Mijn naam werd sowieso genoemd in het bericht.
Ik hoor graag wat jullie er van vinden en welke tips jullie voor me hebben. Het doen van shoots zat wel in de planning, maar had niet verwacht dat het zo snel zou zijn. Toen ze daarna vroegen naar de de prijs, wist ik eigenlijk ook nog niks te antwoorden. Heb gezegd dat ik daar even over na moest denken. Aangezien het vrienden van ons zijn, dit mijn eerste shoot was, er nog best wel wat verbeterpunten zijn enz. Denk ik niet dat ik echt een prijs kan vragen en dus deze shoot gratis heb gedaan, om in de eventuele toekomst wel prijzen te gaan vragen. Bovendien gaan ze vaak mee wandelen, nu hebben ze me gevraagd voor foto's en als ze dat niet hadden gedaan, had ik waarschijnlijk ongevraagd foto's gemaakt tijdens het wandelen. Wat zouden jullie doen?