Bedankt voor de vele reacties!
Ik zie 2 opties die ik eigenlijk wel als alternatief kan zien, maar waar ik zelf nog niet over had nagedacht; de compact-/systeem-camera en de primes.
Ik weet goed wat ik kan doen met mijn D7100, dus daarom wilde ik die eigenlijk meenemen.
Een "droom" die ik heb is om de melkweg nog een keer vast te leggen en ik weet zeker dat ik dat met de D7100 kan.
Of dat met een Panasonic LX100 kan, weet ik niet, dat zou ik moeten uitzoeken.
De gewichtsbesparing (en misschien ook wel de onopvallendheid) is daarbij natuurlijk zeker een pro.
Als er compact-/systeem-camera's zijn die vergelijkbaar of beter zijn dan de D7100 met de 24-70mm f/2.8 voor de prijs van een enkel Nikon objectief, dan is dat natuurlijk ook het overwegen waard.
Met primes is het natuurlijk makkelijker om voor een lager gewicht een groot diafragma te krijgen.
Ik wil in ieder geval voor de 35mm een groot diafragma (minstens f/2.

, dus daarom neem ik liever geen f/3.5-4.5 of f/4.0. Voor de kleine brandpuntafstand kan ik wel leven met f/4.0 of meer (landschappen gaan toch > f/8).
Omdat ik denk dat ik hoofdzakelijk mensen en landschappen ga fotograferen, had ik bedacht dat (ook gezien het eventuele gewicht) 35mm genoeg zou zijn als maximum, maar misschien is 50mm of 85mm ook een goede keuze.
Ik denk dat een 35mm of 50mm en dan nog een groothoek prime (16mm ofzo) een goed alternatief zou zijn, echter betaal je voor een weather-sealed 35mm ook een redelijk bedrag (overigens is weather sealing belangrijk omdat ik in het regenseizoen ga).
De 24-85 en de 18-140 zijn ook niet weather sealed.
De 24-120 lijkt al iets beter te zijn, maar die weegt ook alweer 700g en dan heeft de 17-35 weer het voordeel van een groter diafragma voor hetzelfde gewicht (wel minder bereik en duurder).
De 17-55 van Nikon is dan misschien ook een goed alternatief, die weegt ook rond de 700g. Zowel de 17-35 als de 17-55 zijn redelijk lompe lenzen.
Sigma en Tamron bestaan voor mij nog niet echt (heb slechte ervaring met Sigma en bij Tamron ben ik qua bouwkwaliteit niet echt onder de indruk), maar misschien kan iemand me overtuigen?