De eerste knappe test van de D300 (wat mij betreft)

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

De eerste knappe test van de D300 (wat mij betreft)

Bericht door Skippy » vr dec 14 2007 11:06 am

http://www.fotoapparatuur.nl/Artikelen/ ... -test/664/

En ja, hij presteert beter op hogere iso's :wink:

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr dec 14 2007 11:08 am

mooi nummer bij het filmpje....haha
dank je voor de link. ook al heb ik de D300 al in bezit.

groeten ; Arend

mikemix

Bericht door mikemix » vr dec 14 2007 12:20 pm

Absoluut presteerd die D300, mis alleen dit soort foto's van D300 gebruikers op dit forum.

Dus foto's gemaakt bij moeilijke lichtomstandigheden, komop D300 users, wil wel eens verrast worden!

ton
Forumlid
Forumlid

Bericht door ton » vr dec 14 2007 1:46 pm

Dit is inderdaad een goed en duidelijke uitleg over de D 300 ,
het filmpje is ook duidelijk ,
ik ben ook benieuwd naar dit soort foto's van forum leden ,
die de D300 al in het bezit hebben .

Groeten Ton .
Groeten Ton .

Jos
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jos » vr dec 14 2007 7:24 pm

Ja, ik mot dat ding hebben. Mijn D70 heeft echt z'n beperkingen in matige lichtomstandigheden.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » vr dec 14 2007 9:15 pm

Moet zeggen dat deze test een heel mooi beeld geeft van de D300, was er misschien iets te negatief over, dank Skippy voor je speurwerk om dit hier te plaatsen, en ja, waarom kunnen die mannen die zo snel als eerste zo'n camera moesten hebben dat niet laten zien. Het is daar zo stil.

In beeld bij deze test ook een top camera gezien, de Contax middenformaat met digitale achtergrond, dat is pas mooi spul.

Frank771
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Frank771 » ma dec 17 2007 11:21 am

Afgelopen zaterdagavond m'n eerste D300-avondwedstrijd geschoten bij kunstlicht.(FCTwente-VVV). Foto's posten op dit forum gaat mij niet echt makkelijk af, maar geloof m'n woorden; het is ECHT een grote vooruitgang wat betreft het gebruik van (nog) hogere iso-waarden!!
De 1600iso bij de D200 is absoluut het maximum bij niet al te best kunstlicht, maar bij de D300 ben ik naar de 2500iso(!) gegaan met een sluitertijd van 1/500 en dan nog minder ruis! Het is al vaker gezegd;met de D200 is echt NIETS mis mee(ik heb hem ook 'gewoon' erbij gehouden),maar in de sportfotografie is de D300 absoluut een flinke verbetering, samen met de flinke snelheidsverbetering in bps!
Ook de collega-fotografen waren zeer enthiousiast bij het zien van de beelden. (hier waren ook D2X-gebruikers bij.... :oops:
D4--D800+MB-D12--SB900--SB700--24-120 f4 VRll--200-400mmF4--50mmf1,8--16-35F4VR--70/200f2,8(Sigma)--Manfrotto monopod--Manfrotto driepoot--ThinkTank incl.trolley.

Kaatje

Bericht door Kaatje » ma dec 17 2007 1:06 pm

Oke, noem eens wat lichtomstandigheden? Ik wil wel wat uitproberen.

Gisteren heb ik voor het eerst de D300 bij de roofvogels uitgeprobeerd. De verbetering die ik zoek is er duidelijk en ik heb me veel te veel op de sluitertijden gericht. Voorheen had ik daarin net niet genoeg ruimte om een vliegende vogel goed vast te leggen. Nu zat daar zoveel ruimte in dat ik gewoon te hoge sluitertijden heb gebruik :oops: Maar vliegend staan ze er wel op! Nu nog mooi :-)

Vanavond ben ik in Alkmaar alleen niet in de stad. Morgen ga ik met Nicole naar Medemblik en woensdag naar de Roofvogels. Dus roep eens iets?! Ik ben er best wel voor in!

Frank771
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Frank771 » ma dec 17 2007 1:23 pm

Kaatje schreef:Oke, noem eens wat lichtomstandigheden? Ik wil wel wat uitproberen.

Gisteren heb ik voor het eerst de D300 bij de roofvogels uitgeprobeerd. De verbetering die ik zoek is er duidelijk en ik heb me veel te veel op de sluitertijden gericht. Voorheen had ik daarin net niet genoeg ruimte om een vliegende vogel goed vast te leggen. Nu zat daar zoveel ruimte in dat ik gewoon te hoge sluitertijden heb gebruik :oops: Maar vliegend staan ze er wel op! Nu nog mooi :-)

Vanavond ben ik in Alkmaar alleen niet in de stad. Morgen ga ik met Nicole naar Medemblik en woensdag naar de Roofvogels. Dus roep eens iets?! Ik ben er best wel voor in!
Ik weet niet exact wat je wilt horen. Vogelfotografie behoort niet tot mijn algemene hobby's, maar ik kan mij snelle sluitertijden goed voorstellen.
Uiteraard ken ik niet de sluitertijden die je vaak gebruikt, maar bv 1/500 lijkt mij een acceptabel begin. Ik ga natuurlijk wel van de overdag-situatie uit aangezien je in het donker moeilijk vogels kunt 'schieten'.
Vervolgens kun je de iso-waarde omhoog gooien en je zult zien dat je sluitertijd aanzienlijk kleiner wordt met een zeer goed resultaat! Gewoon uitproberen dus.
Ik hoop dat dit is, wat je bedoelt. Succes ermee!
D4--D800+MB-D12--SB900--SB700--24-120 f4 VRll--200-400mmF4--50mmf1,8--16-35F4VR--70/200f2,8(Sigma)--Manfrotto monopod--Manfrotto driepoot--ThinkTank incl.trolley.

Kaatje

Bericht door Kaatje » ma dec 17 2007 2:09 pm

Hoi Frank,

Met de vogels kom ik er wel uit hoor, het was alleen ter illustratie. Waar ik op doel is de vraag van "Mensen met een D300, laat eens wat zien?!" en dan onder omstandigheden dat je de camera tot het uiterste kunt pushen. Ik doe dat vanuit mijn eigen referentiekader maar ik wil best wel eens experimenteren en vraag me af wat jullie interessante omstandigeden vinden. De komende dagen ben ik op pad en kan ik misschien wel wat van die omstandigheden opzoeken. Ik wil op het forum ook niet gaan lopen patsen met mijn D300 maar ik zie regelmatig de vraag "Laat eens iets interessants zien?!" voorbij komen en ik zie er weinig tot geen reactie op. Ik ben maar een beginner met een beetje mazzel en biedt bij deze gewoon aan om wat foto's te maken waarbij er veel van de camera gevraagd wordt. Gewoon, ter info, lering en vermaeck, zoiets dus.

Jos
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jos » wo dec 19 2007 10:36 am

Lichtomstandigheden waar ik veel mee te maken krijg. Een kerkgebouw met hel verlichte ramen in een verder erg duister interieur. Maar ook buiten: hel zonlicht en donkere schaduwen, valt niet mee hoor. In de donkere delen vaak teveel ruis. Naarmate ik meer met mijn D70 fotografeer krijg ik hem meer onder de knie. maar omdat ik vaak snel moet fotograferen (weinig tijd voor een shoot) zou me er wel iets aan gelegen zijn als ik wat meer dynamisch bereik en wat minder ruis zou hebben. verdere een beperkte camera hoor, die D70. En wat zou je met een camera zonder beperkingen moeten... Dan is fotografie eigenlijk geen fun meer.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo dec 19 2007 12:00 pm

Jos schreef:verdere een beperkte camera hoor, die D70. En wat zou je met een camera zonder beperkingen moeten... Dan is fotografie eigenlijk geen fun meer.
Oh. Dat hoor ik niet veel. Waarom vind je de D70 beperkt? Wat zit er niet op dat je wel zou willen hebben? :shock: :shock: :shock:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”