Beste Nikoniers,
Onlangs was ik op vakantie in Spanje (Gran canaria) en bezocht natuurlijk ook als toerist zijnde de Yumbo Mall in Playa Del Ingles misschien jullie wel bekend. Je ziet daar van alles maar vooral kleding. Maar ook de nodige foto apparatuur winkeltjes met jawel vrijwel altijd mensen uit India die in de winkel(s) staan. Kijk goed uit wat je vraagt of doet want ze smeren je zo een polarisatie filter aan of een opzet macro lens. Nu wil het geval dat ik op zoek was naar een Sigma 10-20 f4 lens die ook te koop was en mooi aan het pronken was in de etalage. DIE wilde ik dus wel even uitproberen. Ik die winkel in en vroeg in mijn beste Engels of ik de lens mocht proberen. Wat schetst mijn verbazing? Ik krijg een Sigma 17-70 in mijn handen geduwd en meneer de winkelier haalde vrolijk ff het stikkertje waarop 10-20 stond eraf. DIT wilde ik dus niet en vroeg hem nogmaals om de 10-20 die nog steeds in de etalage stond! Hij zei dat de lens voor een (kan het bijna niet uitspreken)Canon was die nog in de etalage stond. Maar dat het duidelijk een f sluiting was voor een Nikon. Meneer bleef aandringen om de 17-70 te kopen maar ik sloeg af. Ik gaf de lens terug en ben aangelopen. Mensen trap dus niet in deze winkeltrucs! Het zijn sneaky mensen helaas. Dit wilde ik toch er even opzetten! Succes met je aankoop in het buitenland!
groet,
Marcel
Pas op in het buitenland
- marcelnooijen
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Pas op in het buitenland
Nikon D7200 Tamron 17-50 f/2.8 Nikon 18-105 VR f/3.5 Nikon 55-200 f/3.5 VR Tokina 12-24 f/4
-
- Forumlid
Re: Pas op in het buitenland
Een winkelier die iets anders probeert te verkopen dan waarvoor je gekomen bent. Komt wel vaker voor...
Ook in NL.
Ook in NL.
- Ed Post
- Clublid
Dit soort Indische "Digitaaaal Cameraaaa Sir?" winkeltjes komen heel veel op de Canarische Eilanden voor.
Zeker goed oppassen want je wordt geflest waar je bij staat. Is bijna allemaal nep.
Ik kom al bijna 25 jaar op Tenerife en ik heb al heel wat horrorverhalen over deze gasten en hun praktijken gehoord (en ook gezien).
Zeker goed oppassen want je wordt geflest waar je bij staat. Is bijna allemaal nep.
Ik kom al bijna 25 jaar op Tenerife en ik heb al heel wat horrorverhalen over deze gasten en hun praktijken gehoord (en ook gezien).
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
- AppieHappie
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Mij gebeurde 10 jaar geleden het volgende op Lanzarote: mijn scheerapparaat ging kapot en ik wilde niet met stoppels rondlopen. Naar het winkelcentrum en daar was een electrowinkel met een Indiër. Hij kwam al snel met het door mij gewenste apparaat aanzetten, alleen de prijs moest nog worden geregeld. Er stond een prijs op de doos (niet zichtbaar in de etalage!!) en hij pakte zijn rekenmachien. Hij begon te tikken in mijn bijzijn: bedrag op de doos - 50%, omdat ik zijn vriend was (?). En ik trapte er in!
Later thuis gekeken wat de werkelijke prijs was: nog 30% lager.
Zorg dus dat je een idee hebt wat iets hier kost en trap niet in mooie praatjes.
Suxes,
Bert
Later thuis gekeken wat de werkelijke prijs was: nog 30% lager.
Zorg dus dat je een idee hebt wat iets hier kost en trap niet in mooie praatjes.
Suxes,
Bert
D4s, 2.8/14-24, 3.5/24PC, 2.8/24-70, 1.4/50, 2.8/55, 2.8/105, 2.8/70-200, 5.6/200-500, TC17E, SB-400, SB-800
- DWE
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik doe dit ook altijd als verkoper, maar dan in Nederland

Bekijk mijn foto's op Flickr