Tekentablet

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
Mirkip
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Tekentablet

Bericht door Mirkip » zo sep 04 2016 5:13 pm

Mijn vorige heeft het begeven. Was al een heeeeele oude, maar deed zijn werk. Ik weet het merk niet eens meer, ooit gekregen van mijn ouders. (Volgens mij bamboe ofzo).

Omdat ik het fijne van een tekentablet toch wel begin te missen stel ik mijn vraag hier.

- de enige echte vereiste is dat ik hem niet met een cd rom drive hoef te installeren want ik heb geen cd rom drive. Gewoon USB erin en hij werkt (of software downloaden via de website van het merk als dat bestaat?)

Bij mediamarkt komt de Wacom intuos draw in de aanbieding. Is dat wat?
Wireless hoeft voor mij niet perse. Drukgevoeligheid is wel fijn. En liefst niet te klein.

Omdat ik met dit soort dingen vaak door de bomen het bos niet meer zie, hoop ik op jullie hulp.

Het hoeft geen super pro ding zijn. Maar het moet wel werken zonder ergernis.
Ik gebruik Photoshop.

StanR
Forumlid
Forumlid

Re: Tekentablet

Bericht door StanR » ma sep 05 2016 7:33 am

De Bamboo tablet was een productlijn van Wacom, tegenwoordig hebben de Wacom tablets de namen Intuos en Intuos Pro.
De pro modellen hebben een hogere pendrukgevoeligheid en meer knoppen om functies toe te wijzen. Wat betreft de grootte van het tablet ben ik geneigd te zeggen dat de Small versies prima zijn als je de tablet enkel gebruikt voor fotobewerking, als je er ook serieus mee wilt tekenen en schilderen zou ik voor een groter formaat gaan. Ik heb 2 jaar geleden de Intuos Pro Medium gekocht en had toen nul ervaring met tablets maar zodra deze aan vervanging toe is ga ik voor een Small versie.

Via de website van Wacom kun je de benodigde drivers downloaden dus een CD-Rom heb je niet nodig.

Mirkip
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Tekentablet

Bericht door Mirkip » ma sep 05 2016 4:23 pm

Oke top!
Dan ga ik voor de intuos!
Ik teken of schilder niet uitgebreid. Zuiver foto bewerking.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”