D500 met welke lens?
- Fotogek
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
D500 met welke lens?
Hallo, ik ga de Nikon D500 kopen. Op dit moment heb ik de nikon 18-140 lens. Zal het zinvol zijn om de kit lens af-s DX 16-80mm aan te schaffen, of zullen de verschillen niet zo groot zijn?
De lens is net een half jaar oud. Ik vraag me af of de nieuwe lens veel verbetering zal opleveren qua scherpte en snelheid /gemak.
De lens is net een half jaar oud. Ik vraag me af of de nieuwe lens veel verbetering zal opleveren qua scherpte en snelheid /gemak.
- Robert
- Clublid
- Contacteer:
Re: D500 met welke lens?
Welkom op het forum.
Wat wil je gaan fotograferen? Dat en je budget bepaald voor een groot deel welk objectief je het beste aan kunt schaffen.
Wat wil je gaan fotograferen? Dat en je budget bepaald voor een groot deel welk objectief je het beste aan kunt schaffen.
groeten Robert
- Nikkormaat
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Afgezien van het onderwerp en het budget moet je ook bedenken dat een kitlens doorgaans geen topper is. In combinatie met de D500 (highend DX) loop je het risico dat er lensfouten zichtbaar worden die je op een eerdere body niet zag. Heb je al in de prestaties van dat objectief verdiept?
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
je hebt de 18-140 toch al, dan zou ik de body kopen en eerst eens kijken of de resultaten voor jou goed genoeg zijn.
Mocht dat niet zo zijn, kun je altijd nog een andere lens kopen.
Mocht dat niet zo zijn, kun je altijd nog een andere lens kopen.
Groetjes,
Jaap
Jaap
- Janvis
- Forumlid
...
Laatst gewijzigd door Janvis op wo okt 26 2016 7:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- JvdKooij
- Forumlid
- Contacteer:
er zijn ook mensen die gewoon foto's maken en zich niet druk maken om alle theorie of technisch geneuzel.
Die niet alle dagen op internet zitten te lezen of deze of die lens een millifractie beter is.
Die niet alle dagen op internet zitten te lezen of deze of die lens een millifractie beter is.
Groetjes,
Jaap
Jaap
- Janvis
- Forumlid
...
Laatst gewijzigd door Janvis op wo okt 26 2016 7:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Nikkormaat
- Clublid
Het lijkt mij beter om deze discussie even staken, totdat TS gereageerd heeft. Hij heeft om hulp gevraagd, maar dat krijgt hij, door de mijns inziens terecht verbaasde reacties, op deze manier toch echt niet.
Laatst gewijzigd door Nikkormaat op do okt 20 2016 2:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
- JvdKooij
- Forumlid
- Contacteer:
het lijkt me beter om deze nutteloze discussie helemaal te stoppen en gewoon antwoord te geven op de vraag.Nikkormaat schreef:Het lijkt mij beter om deze discussie even staken, totdat TS gereageert heeft. Hij heeft om hulp gevraagd, maar dat krijgt hij, door de mijns inziens terecht verbaasde reacties, op deze manier toch echt niet.
de vraag is gewoon welke lens beter is, dat er dan mensen van alles bij willen slepen is totaal irrelevant.
Groetjes,
Jaap
Jaap
- Lex
- Clublid
Hallo Fotogek,
Je gaat er in kwaliteit met de 16-80 op vooruit t.o. de 18-140. Als je interesse er ligt is de extra 2 mm aan de onderkant ook mooi meegenomen.
Zou alleen gaan voor een "set". De 500 wordt aangeboden met deze 16-80, scheelt weer wat euro's. Bovendien krijg je nu van Nikon 100 euro cashback op de 16-80 en extra 50euro samen met de 500.
Gebruik zelf zins kort de 16-80 op mijn D7100, nog niet zoveel meegedaan ( regen,regen), maar met de eerste resultaten ben ik zeer tevreden.
vriendelijke groet,
Lex
Je gaat er in kwaliteit met de 16-80 op vooruit t.o. de 18-140. Als je interesse er ligt is de extra 2 mm aan de onderkant ook mooi meegenomen.
Zou alleen gaan voor een "set". De 500 wordt aangeboden met deze 16-80, scheelt weer wat euro's. Bovendien krijg je nu van Nikon 100 euro cashback op de 16-80 en extra 50euro samen met de 500.
Gebruik zelf zins kort de 16-80 op mijn D7100, nog niet zoveel meegedaan ( regen,regen), maar met de eerste resultaten ben ik zeer tevreden.
vriendelijke groet,
Lex
Nikon D 500, Tamron SP90 2.8 1:1 macro USD Di, Nikkor 80-400 4.5-5.6 G ED en Nikkor 16-80mm 1:2.8-4e ED
- Fotogek
- Forumlid
Zal nog het een en ander toelichten. Ik ben vervent fotograaf en ben overgestapt op de Nikon D500 omdat ik tegen grenzen aan loop.
Vooral met de iso waarden en snelheid loop ik met de D7100 tegen grenzen. Ik bezit een gala aan lenzen, zoals de Tokina 11-20, nikon 70-300, nikon 85 mm 1,8 lens etc.
Mijn vraag was of inderdaad al mensen ervaring hadden met de 16-80 kitlens, ik heb deze nog niet getest, en ben benieuwd naar de ervaring van mensen die hem wel al hebben gebruikt. Ook ben ik benieuwen naar de ervaring van mensen met de 18-140 in combinatie met de D500. De camera wordt voor verschillende richtingen gebruikt; Concertfotografie, natuurfotografie, sport en bruidsfotografie.
Ik heb de camera in Duitsland bestel (scheelt 300 euro voor dezelfde camera), en verwacht hem deze week. Zal op de hoogte houden van de ervaring met mijn bestaande lenzen, en ieder die hun ervaring al hebben gedeeld bedankt hiervoor!
Vooral met de iso waarden en snelheid loop ik met de D7100 tegen grenzen. Ik bezit een gala aan lenzen, zoals de Tokina 11-20, nikon 70-300, nikon 85 mm 1,8 lens etc.
Mijn vraag was of inderdaad al mensen ervaring hadden met de 16-80 kitlens, ik heb deze nog niet getest, en ben benieuwd naar de ervaring van mensen die hem wel al hebben gebruikt. Ook ben ik benieuwen naar de ervaring van mensen met de 18-140 in combinatie met de D500. De camera wordt voor verschillende richtingen gebruikt; Concertfotografie, natuurfotografie, sport en bruidsfotografie.
Ik heb de camera in Duitsland bestel (scheelt 300 euro voor dezelfde camera), en verwacht hem deze week. Zal op de hoogte houden van de ervaring met mijn bestaande lenzen, en ieder die hun ervaring al hebben gedeeld bedankt hiervoor!
De AF-S Nikkor 17-55mm f/2.8G IF-ED DX zou beslist mijn keuze zijn in combinatie met een body als de D500. Met een topbody wil je toch ook topglas?
Laatst gewijzigd door Remco H op wo okt 26 2016 9:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
D750 + veel glas
- Fotogek
- Forumlid
Dat is zo, maar mijn budget is ook beperkt. Maar in de toekomst zou dat zeker een goed idee zijn om eens te testen. Bedankt voor je antwoord.
- Fotogek
- Forumlid
Er wordt trouwens in een bovenstaande reactie door Janvis een profiel voor mij bedacht voor wat voor soort fotograaf ik zou zijn. Een beetje jammer dat zoiets gewoon wordt verzonnen. Ten eerste herken ik me hier totaal niet in. (alles is zonder argument bedacht) Ik heb uitgebreid onderzoek gedaan naar type camera, en ben tot deze beslissing gekomen door de tekortkomingen waar ik momenteel tegen aan loop. Omdat je bij aankoop korting krijgt op de 16-80 lens was ik benieuwd naar de ervaring van andere hiermee. Voor dit soort vragen is dit forum toch bedoelt?