D300 gives new lease on life to 80-400VR
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
D300 gives new lease on life to 80-400VR
Ik plukte dit van Belgiumdigital
http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=25760192
Iemand hier al ervaring met deze combinatie
Reikhalzend naar het moment uitziende dat ik deze lens in de rugzak kan schuiven ben ik benieuwd naar de reactie's .
Bladmos
http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=25760192
Iemand hier al ervaring met deze combinatie
Reikhalzend naar het moment uitziende dat ik deze lens in de rugzak kan schuiven ben ik benieuwd naar de reactie's .
Bladmos
80-400 VR
Ik heb dit objectief aangeschaft om vogeltjes vast te leggen en gebruik het meestal op ca 400 mm in combinatie met de D70S.
Ben er niet van onder de indruk.
Kan deels ook aan mij liggen; maar scherpe goed belichte plaatjes maken valt niet mee.
Bij mooi licht en snellere sluitertijd zijn de foto's redelijk/goed maar niet meer dan dat.
VR er af en statief eronder werkt bij mij beter beter.
Helaas kan ik nog geen voorbeelden sturen.
Pieter
Kan deels ook aan mij liggen; maar scherpe goed belichte plaatjes maken valt niet mee.
Bij mooi licht en snellere sluitertijd zijn de foto's redelijk/goed maar niet meer dan dat.
Pieter
Re: 80-400 VR
Hoi Pieter,pieter29 schreef:Ik heb dit objectief aangeschaft om vogeltjes vast te leggen en gebruik het meestal op ca 400 mm in combinatie met de D70S.
Pieter
Ik ben hoogstverbaasd over jou ervaringen met deze combi.
Het is geen lichtsterke lens maar bij goed licht maak ik prachtige opnames met deze lens (zowel op de d50 als de d70s).
Ook ik ben vaak op vogeltjesjacht maar ook sport leg ik met deze lens prima vast.
Ik ben erg benieuwd naar voorbeelden van je foto's.
Maak je met andere lensen betere platen en zo ja welke lensen?
Groeten Raymond
80-400 VR
Hi Raymond,
ik heb de D70S en 80-400 VR speciaal aangeschaft voor vogeltjes vast te leggen. Betaalbare combinatie.
Voorheen gebruikte ik daarvoor een Swarovski telescoop met een Canon S50 Powershot. Moeilijk verhaal.
Op m'n D200 heb ik het objectief nooit gebruikt.
Wel de 70 -200 2.8 VR en de foto's zijn scherper maar ja, de afstand hé!
Ik heb nu een 1.7 TC II besteld en hoop dat dit de oplossing is. Dan gaat de 80-400 eruit.
Ik heb geprobeerd een account aan te maken bij yahoo (Flickr) maar daar vinden ze dat ik niet in Nederland ben...??? Dus niet gelukt. Ik heb er geen haast mee.
Pieter
ik heb de D70S en 80-400 VR speciaal aangeschaft voor vogeltjes vast te leggen. Betaalbare combinatie.
Voorheen gebruikte ik daarvoor een Swarovski telescoop met een Canon S50 Powershot. Moeilijk verhaal.
Ik heb nu een 1.7 TC II besteld en hoop dat dit de oplossing is. Dan gaat de 80-400 eruit.
Ik heb geprobeerd een account aan te maken bij yahoo (Flickr) maar daar vinden ze dat ik niet in Nederland ben...??? Dus niet gelukt. Ik heb er geen haast mee.
Pieter
Hoi pieter,
Ik hoop dat die tc voor jou een oplossing is, maar hiermee ga je ook lichtstops verliezen en ik ben dan benieuwd of je er betere platen mee krijgt als de 80-400. Ben erg benieuwd dus hou me op de hoogte als je wilt.
Ik zie dat je mijn draadje van de Ralreiger ook hebt gezien, bedankt voor je reactie. Zie je in deze foto's ook de problemen die je hebt met jou lens?
Groeten Raymond
Ik hoop dat die tc voor jou een oplossing is, maar hiermee ga je ook lichtstops verliezen en ik ben dan benieuwd of je er betere platen mee krijgt als de 80-400. Ben erg benieuwd dus hou me op de hoogte als je wilt.
Ik zie dat je mijn draadje van de Ralreiger ook hebt gezien, bedankt voor je reactie. Zie je in deze foto's ook de problemen die je hebt met jou lens?
Groeten Raymond
Re: 80-400 VR
De AF-S Nikkor 300mm f/4D IF-ED is ook een optie.pieter29 schreef:Hi Raymond,
Pieter
YoYo,yoyo schreef:PS
Voor vogeltjes kun je beter kijken naar een AF-S NIKKOR 500mm f/4G ED VR
Bedankt voor de tip maar nou ben je toch echt appels met peren aan het vergelijken volgens mij.
Het prijsverschil tussen de twee lensen is zo groot dat je wat mij betreft de plank volledig mis slaat.
Tuurlijk er bestaat altijd beter maar zo blijft het.
En uhhh zou een Nikkor AF-S 600/4 G ED VR dan niet nog beter zijn?
Groeten Raymond
80-400 VR
Hi Raymon,
ik zal je op de hoogte houden van de resultaten 70-200 + 1.7 TC.
Ik wacht op de voorjaarstrek.
Lastig bij de 80-400 vind ik ook dat de lens eruit komt bij het zoomen. Die vogels zien alles.... ha..ha..
Dat ik enkele stops verlies neem ik voor lief maar de 70-200 had ik van meet af aan op mijn lijstje staan en 70-200 + 1.7 TC samen met de 80-400 vind ik een beetje te veel van het goede.
De foto's van de ralreiger vind ik prachtig. Op de kwalitiet vind ik niets af te dingen omdat ik aanneem dat je die ook rond de 400 mm hebt geschoten. Zoals ik al schreef scoor ik daar niet goed mee en wie ben ik dan om commentaar te leveren.
Als ik de lotto win koop ik een 600 f.4 VR. en een D3.
Groet
Pieter
ik zal je op de hoogte houden van de resultaten 70-200 + 1.7 TC.
Ik wacht op de voorjaarstrek.
Lastig bij de 80-400 vind ik ook dat de lens eruit komt bij het zoomen. Die vogels zien alles.... ha..ha..
Dat ik enkele stops verlies neem ik voor lief maar de 70-200 had ik van meet af aan op mijn lijstje staan en 70-200 + 1.7 TC samen met de 80-400 vind ik een beetje te veel van het goede.
De foto's van de ralreiger vind ik prachtig. Op de kwalitiet vind ik niets af te dingen omdat ik aanneem dat je die ook rond de 400 mm hebt geschoten. Zoals ik al schreef scoor ik daar niet goed mee en wie ben ik dan om commentaar te leveren.
Als ik de lotto win koop ik een 600 f.4 VR. en een D3.
Groet
Pieter
roeree schreef:YoYo,yoyo schreef:PS
Voor vogeltjes kun je beter kijken naar een AF-S NIKKOR 500mm f/4G ED VR
Bedankt voor de tip maar nou ben je toch echt appels met peren aan het vergelijken volgens mij.
Het prijsverschil tussen de twee lensen is zo groot dat je wat mij betreft de plank volledig mis slaat.
Tuurlijk er bestaat altijd beter maar zo blijft het.
En uhhh zou een Nikkor AF-S 600/4 G ED VR dan niet nog beter zijn?
Groeten Raymond
Vogelen is gewoon een extreem dure hobby.
En de Nikkor AF-S 600/4 G ED VR wordt idd niet als beter gezien, omdat hij te groot is voor de minimale winst in de beeldhoek. Gewicht, balans op tripod, etc.
- Corné Goud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Sigma 300-800 mm lens :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tja ik fotograveer met een 50-500 mm lens niet de beste combinatie maar ben dik tevreden
:D
Gr Corné Goud
Tja ik fotograveer met een 50-500 mm lens niet de beste combinatie maar ben dik tevreden

Gr Corné Goud
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
- Corné Goud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
@helifreack
Volgens mij kun je dan beter een 80-200 met een teleconverter kopen, volgens mij is de AF dan sneller, of is dit geen oplossing zeg het maar....
Dan ben je even veel geld kwijd als een 80-400.
Natuurlijk is de 70-200 beter maar je buget....................
Gr Corné Goud
Volgens mij kun je dan beter een 80-200 met een teleconverter kopen, volgens mij is de AF dan sneller, of is dit geen oplossing zeg het maar....
Dan ben je even veel geld kwijd als een 80-400.
Natuurlijk is de 70-200 beter maar je buget....................
Gr Corné Goud
Met vriedelijke groet Corné Goud