1.

2.

3. Panorama van 5 horizontaal

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Bedankt voor dit mooie compliment. Leuk om te zien/lezen dat mijn beelden al te herkennen zijn aan de stijl van fotografiejosti schreef:Mooie bekende 'Jochem-beelden'.
Al mijn RAW bestanden bewerk ik met Lightroom (Adobe CC). Daar zet ik de beelden qua belichting en witbalans naar mijn hand. Vervolgens importeer ik ze achtereen volgens in de Nik plugins Color Efex, Dfine en Output Sharpener Pro. In Color Efex heb ik wat recepturen gemaakt voor de sfeer in de foto's en als ik er nog geen een heb naar mijn zin dan bouw ik er eentje en sla die vervolgens op voor een volgend gebruik. Dfine gebruik ik exclusief voor de ruisreductie. In de camera of in lightroom doe ik daar dus helemaal niets mee, alles via Dfine. Als laatste NIK Output Sharpener welke ik gewoon zijn automatische dingetje laat doen. Uiteindelijk exporteer ik alles vanuit Lightroom en tijdens de export gaat het watermerk erin. Omdat ik al in Nik verscherp doe ik dat niet nog eens tijdens de export in Lightroom.Gerrit schreef:Welk programma gebruik je voor de nabewerking?