Bij deze wil ik mijn eerste ervaringen met jullie delen over mijn nieuwe D7200 (ben er zo blij mee

Ik begin nu te begrijpen dat sommigen zeggen als ze van een camera uit een hoger segment een keer weer terug grijpen naar een instap camera dat ze de bediening erg onplezierig vinden. Ik was niet anders gewend en wist de meeste instelling met mn ogen dicht te vinden in mn D3100 en vond dat ik er behoorlijk handig mee was, daardoor had ik bij de meeste opmerkingen in die richting zoiets van "zo groot zal het verschil ook wel weer niet zijn". Maar daar moet ik toch van terug komen, alle knoppen i.c.m. de beide stelwielen werken wel heel erg makkelijk. Ik ben gister de hele avond wezen oefenen en als je eenmaal weet welk knopje waar zit dan gaat het allemaal een heel stuk sneller dan met mn D3100.
Dan de misschien wel de voor mij belangrijkste reden dat ik ben over gestapt (buiten het feit dat ik van de één op andere dag een probleem had met mn autofocus systeem) was ruis. Ben gisteravond flink wezen oefenen in de woonkamer bij zeer slechte lichtomstandigheden en ik kan maar één ding zeggen, geweldig

Deze foto is gemaakt met de volgende Exif: 55mm F2.8 1/80ste en ISO 22800. Deze foto heb ik als jpeg uit de camera laten rollen en heeft nadien geen enkele bewerking gehad, de camera staat qua jpeg nog volledig ingesteld zoals ie uit de fabriek is gekomen. Niet dat deze foto nu ruisvrij is, verre van dat zelfs, maar voor ISO 22800 vind ik hem wel zeer acceptabel. Op zulke hoge waardes fotografeer je natuurlijk niet vaak maar het zegt denk ik wel iets over de ruisprestatie's van de camera waar ik dus dik tevreden mee ben.
(Niet letten op compisitie e.d. a.u.b.