Trouwen

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
jacobus
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Trouwen

Bericht door jacobus » ma nov 21 2016 2:52 pm

Binnenkort ga ik een trouw reportage maken, ik genoeg camera's chips en licht bij me dus dat gaat wel lukken. Maar nu heb ik een vraagje, kan ik in de kerk ook volop fotograferen of is dat erg ongepast. De flitsers geven een bak licht om goed uit te lichten. Wie heeft daar ervaring mee

Marcel
Sony RX100 Mark4

Janvis
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Trouwen

Bericht door Janvis » ma nov 21 2016 2:57 pm

In de kerk mag je gerust fotograferen. Ik heb al heel wat trouwerijen mee gemaakt waarbij ook de kerk onderdeel was. Probeer het alleen niet al te opvallend te doen en weet wanneer je stil moet zijn en wanneer je even je gang kan gaan. Tijdens de preek en het bidden zou ik even blijven zitten maar tijdens het zingen of collecte ronde's is het geen probleem om wat foto's te maken hoor.

Ik weet trouwens niet of een flitser erg gewaardeerd wordt in de kerk, ik zou proberen om het zonder te doen ;-)

Alvast heel veel succes gewenst.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)

jacobus
Forumlid
Forumlid

Bericht door jacobus » ma nov 21 2016 3:05 pm

Oeps dat is een zorg minder, het is zo'n klassieke bruiloft met veel zwart en wit geklede mannen

Marcel
Laatst gewijzigd door jacobus op ma nov 21 2016 3:12 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Sony RX100 Mark4

justme
Forumlid
Forumlid

Bericht door justme » ma nov 21 2016 3:06 pm

Het kan het waard zijn om vooraf onderzoek te doen ( navraag bij ceremoniemeester of koster/beheerder ) of je kunt 'omlopen' om vanaf de voorzijde te kunnen fotograferen.

Verder begeef je je doorgaans in de looppaden, met een beetje gehurk val je niet veel op.

de vraag of je volop mag fotograferen stel je aan de verkeerde persoon. die vraag zou je aan je klant moeten stellen, in de vraag van hun verwachtingen.

verder weet je hoogstwaarschijnlijk wel welke hoogtepunten je daar zeker wilt vastleggen, en welke momenten vaker voorkomen ( zodat je kunt varieren/herkansen )

ik zou zeker tijdens preek en bidden foto's maken ( mooie intieme momenten )

nog een tip: vraag je klant specifiek naar de situatie/vraagstuk WIE er die dag de FOTOGRAAF is. Je wilt niet weten hoeveel foto's er zijn waarbij er iemand net in de weg staat omdat deze een foto wil maken, of erger nog mee gaat flitsen. Als je dit in de hand kunt houden heeft iedereen daar plezier van.

jacobus
Forumlid
Forumlid

Bericht door jacobus » ma nov 21 2016 3:09 pm

Ik ben de enige fotograaf met meerdere fototoestel en flitsers, ik heb wel een hulpje erbij voor de apparatuur
Sony RX100 Mark4

jacobus
Forumlid
Forumlid

Bericht door jacobus » ma nov 21 2016 3:09 pm

Tijdens bidden gebruik ik geen flits denk, mooie sfeer beelden. Ik ben al in de kerk proef wezen fotograferen om gewend te raken aan het licht en de plaatsen waar ik vandaan kan fotograferen
Sony RX100 Mark4

justme
Forumlid
Forumlid

Bericht door justme » ma nov 21 2016 3:13 pm

jacobus schreef:Ik ben de enige fotograaf met meerdere fototoestel en flitsers, ik heb wel een hulpje erbij voor de apparatuur

Ik doel meer op de oma's/ooms/nichtjes/tantes met iPads/telefoons en HTEK-camera's, met Auto-flash

Mogelijk kan het bruidspaar dit vooraf al een beetje kenbaar maken binnen de familie. Dat er in ieder geval rekening met jou als fotograaf gehouden wordt.

jacobus
Forumlid
Forumlid

Bericht door jacobus » ma nov 21 2016 3:16 pm

Dat zal ik inderdaad even aangeven want dat kan best hinderlijk zijn.
Sony RX100 Mark4

Vincent
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Vincent » ma nov 21 2016 3:17 pm

wiebeterpstra schreef:nog een tip: vraag je klant specifiek naar de situatie/vraagstuk WIE er die dag de FOTOGRAAF is. Je wilt niet weten hoeveel foto's er zijn waarbij er iemand net in de weg staat omdat deze een foto wil maken, of erger nog mee gaat flitsen. Als je dit in de hand kunt houden heeft iedereen daar plezier van.
Het is sowieso steeds gebruikelijker dat bruidsparen vooraf vragen of mensen hun camera's en telefoons in hun zak willen laten tijdens het ambtelijk en kerkelijke huwelijk. Dat kun je ook enigsinds zelf sturen door bijvoorbeeld een kleine korting te geven als het paar daar extra aandacht aan geeft. Dat gasten af en toe een foto maken kun je niet voorkomen en moet je ook zeker niet moeilijk over doen, wel als de halve dag iphones in je beeld hangen of mensen voor je neus gaan staan om het moment vast te leggen.

Aan de andere kant, dat is ook de kunst van een bruidsfotograaf. Snel kunnen inspelen op zulke situaties :wink:
Fin.

ATOR
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ATOR » ma nov 21 2016 3:31 pm

jacobus schreef:Binnenkort ga ik een trouw reportage maken, ik genoeg camera's chips en licht bij me dus dat gaat wel lukken.
Ook het luidruchtig eten van chips tijdens plechtig stille momenten wordt meestal niet erg gewaardeerd :shh: :mryellow:

jacobus
Forumlid
Forumlid

Bericht door jacobus » ma nov 21 2016 3:33 pm

:D :D :D :D
Sony RX100 Mark4

jacobus
Forumlid
Forumlid

Bericht door jacobus » ma nov 21 2016 3:36 pm

Net gehoord, er is gevraagd om tijdens de kerkelijke en ambtelijk huwelijk geen Iphones en zo te gebruiken omdat de bruid en bruidegom dit niet zo leuk vinden op de foto's. Weer een zorg minder
Sony RX100 Mark4

jacobus
Forumlid
Forumlid

Bericht door jacobus » ma nov 21 2016 3:42 pm

Bedankt voor jullie waardevolle tips en nu maar hopen dat het niet regent of sneeuwt
Sony RX100 Mark4

Vincent
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Vincent » ma nov 21 2016 4:08 pm

jacobus schreef:Bedankt voor jullie waardevolle tips en nu maar hopen dat het niet regent of sneeuwt
Verkeerde instelling :wink:
Fin.

ATOR
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ATOR » ma nov 21 2016 4:09 pm

Precies, zorg dat je voorbereid bent voor wat en hoe als het wel regent of sneeuwt. Hope for the best, prepare for the worst.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”