70 000 keer bekeken.
- ben42
- Moderator
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
70 000 keer bekeken.
Best wel trots, ondertussen is een pano van mij meer dan 70 000 keer bekeken. *)
https://goo.gl/F6VdmV
En sta nummer 7 op de favorieten lijst voor panorama's van de site.
En dat voor een panorama, in 83 seconden, onder tijdsdruk gemaakt.
Photosynth.net, heb ik altijd een leuke site gevonden, vooral hun synth technologie vond ik erg vernieuwend en erg mooi. Helaas gaat de site sluiten. Nog twee maanden en het is over. Voor Pano's zijn er sites zat, maar voor de synth technologie weet ik geen goed alternatief.
Jammer.
Naast de pano heb ik nog enkele pano's meer op de site staan, plus een aantal synth's.
Jammer dat de site gaat verdwijnen.
Ik zal deze maand denk ik nog een synth plaatsen van foto's speciaal voor dit doel gemaakt, maar deze zal dan maar kort bestaan.
Vriendelijke groet,
Ben
*) Voor een beetje videoblogger is 70 000 natuurlijk peanuts, dat realiseer ik mij ook. Ik zie van videobloggers soms dat ze tijdens de upload al 100 000 keer worden bekeken. Maar ik ben toch wel een beetje trots.
https://goo.gl/F6VdmV
En sta nummer 7 op de favorieten lijst voor panorama's van de site.
En dat voor een panorama, in 83 seconden, onder tijdsdruk gemaakt.
Photosynth.net, heb ik altijd een leuke site gevonden, vooral hun synth technologie vond ik erg vernieuwend en erg mooi. Helaas gaat de site sluiten. Nog twee maanden en het is over. Voor Pano's zijn er sites zat, maar voor de synth technologie weet ik geen goed alternatief.
Jammer.
Naast de pano heb ik nog enkele pano's meer op de site staan, plus een aantal synth's.
Jammer dat de site gaat verdwijnen.
Ik zal deze maand denk ik nog een synth plaatsen van foto's speciaal voor dit doel gemaakt, maar deze zal dan maar kort bestaan.
Vriendelijke groet,
Ben
*) Voor een beetje videoblogger is 70 000 natuurlijk peanuts, dat realiseer ik mij ook. Ik zie van videobloggers soms dat ze tijdens de upload al 100 000 keer worden bekeken. Maar ik ben toch wel een beetje trots.
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: 70 000 keer bekeken.
Jemig wat een aantallen
Nice! Al heb ik er geen verstand van wat voor termen ik allemaal hoor, maar leuk zo rond te kijken

-/
- Richard
- Serverbeheerder
- Contacteer:
Helaas is Silverlight nodig om de pagina te bekijken. 5 jaar oud artikel over Silverlight met enkele stellingen die inmiddels zijn uitgekomen ...: http://webwereld.nl/development/1042-5- ... -te-dumpen
Met vriendelijke groet,
Richard
Richard
- ben42
- Moderator
Helaas inderdaad. Maar goed ook IT is een evolutionair proces. En bij evolutie hoort nu eenmaal dat er ook veel niet overleeft. Tja en voor ieder product is er wel ergens een artikeltje dat het product negatief beoordeeld. (Zeker voor het bedrijf waar het hier om gaat).richhanz schreef:Helaas is Silverlight nodig
Silverlight is nooit verschrikkelijk populair geweest, maar een product als flash was dat wel en is ondertussen ook aan het 'uitsterven'. Van Silverlight vind ik het geen probleem, maar ik had gehoopt dat de site met een andere techniek zou worden voortgezet.
De photosynth's waarbij veel foto's aan elkaar gerelateerd werden en waar je als het ware 3 dimensioneel doorheen kon navigeren, dat vond ik wel mooi. Jammer.
Ben
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Op Google Earth kon dat ook, met "Panoramio". Waar definitief de stekker wordt uitgetrokken.
Ik had daar een paar foto's staan met - doordat ik ze al in 2007 had geplaatst EN doordat allerlei andere sites ernaar hadden gelinkt - inmiddels ook hoge kijkcijfertjes.
Over en uit...
Ik had daar een paar foto's staan met - doordat ik ze al in 2007 had geplaatst EN doordat allerlei andere sites ernaar hadden gelinkt - inmiddels ook hoge kijkcijfertjes.
Over en uit...
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- MarcoEos70D
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Ach... boeien die kijkcijfers je echt dan?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Zei ik dat dan?
Groet, Jaap
- ben42
- Moderator
Voor zover ik weet bood (of biedt) Panoramio niet de functionaliteit van photosynth, waarbij foto's in de ruimte aan elkaar werden gekoppeld. Panorama's worden gebruikelijk vanaf een standpunt gemaakt. Photosynth ken de de mogelijkheid foto's temaken die elkaar overlapten vanaf verschillende hoeken, afstanden, posities, beeldhoeken en deze foto's ruimtelijk aan elkaar te koppelen.JaapV schreef:Op Google Earth kon dat ook, met "Panoramio".
De foto's bleven individueel,maar de relaties tussen de foto's was wel duidelijk, mits er voldoende overlap was. Dit maakte het b.v. mogelijk om een object vanaf meerdere kanten te fotograferen, vanaf meerdere afstanden, met meerdere beeldhoeken en dan toch de foto's met elkaar te relateren.
Maar het hoefde niet om een object te gaan, zolang er maar voldoende overlap tussen de foto's was hoefde het niet om een enkel object te gaan, maar kon het ook om meerdere objecten gaan.
Zo kon je van een stad een aantal straten met elkaar in beeld brengen, dan b.v. een kerk binnen gaan en dan in de kerk een object van alle kanten fotograferen, al deze foto's konden dan als individuele foto's met elkaar verbonden worden. De foto's werden individueel getoond, met de overlap met andere foto's.
Jammer dat dit medium gaat verdwijnen.
Ik ken hiervoor geen alternatief.
Het voorbeeld van het panorama uit het eerste bericht is echter een 'gewone' panorama foto.
De andere 'functie' op deze site vond ik veel innovatiever.
Zoals ik al schreef voor Pano's zijn er sites zat, voor de photosynth technologie ken ik geen vergelijkbare site.
Vr groet,
Ben
- Richard
- Serverbeheerder
- Contacteer:
Google photo sphere al eens bekeken? Is een soort verlengstuk van Google Street View. Had ik al eerder gezien van een vakantiepark waar we zijn geweest.
Photo sphere geeft genoeg hits: https://www.google.nl/search?q=google+p ... lr=lang_nl
In https://www.google.nl/maps/ zijn de locaties te zijn als het "poppetje" wordt opgepakt:

Photo sphere geeft genoeg hits: https://www.google.nl/search?q=google+p ... lr=lang_nl
In https://www.google.nl/maps/ zijn de locaties te zijn als het "poppetje" wordt opgepakt:

Met vriendelijke groet,
Richard
Richard
- Rob Smit
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik heb mij er nooit in verdiept.
Ben een aantal keer tegen een uploadlimiet aan gelopen van wat panorama's.
Heb in Zuid Afrika een aantal panorama's gemaakt van 40+ foto's, geweldig op de computer, niet te uploaden.
Tja, grote bestanden heeft ook nadelen...
Ben een aantal keer tegen een uploadlimiet aan gelopen van wat panorama's.
Heb in Zuid Afrika een aantal panorama's gemaakt van 40+ foto's, geweldig op de computer, niet te uploaden.
Tja, grote bestanden heeft ook nadelen...
-
- Clublid
Van vreemden misschien niet, maar wel van jezelf en vrienden. Het streelt je eergevoel als er veel mensen jouw foto hebben bekeken. Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar vind jij het niet fijn als jouw website plotseling gigantisch bekeken wordt? Ik neem aan dat je die kijkcijfers ook wel eens bekijkt, of niet?MarcoEos70D schreef:Ach... boeien die kijkcijfers je echt dan?
Groet,
Jan (van Yuul

Alias JanD700
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
- ben42
- Moderator
Volgens mij ook weer een pano variant.richhanz schreef:Google photo sphere al eens bekeken?
Photosynth relateerd foto's gemaakt vanaf verschillende posities met verschillende zoomstanden, zolang ze maar overlap hebben. Daar wordt dan een 3 dimensioneel model van gebouwd, waarbinnen de foto's weer geplaatst worden.
Op youtube zijn hier wel voorbeelden van te vinden.
Ben
- MarcoEos70D
- Clublid
Je tekst suggereert dat, vandaar mijn vraag.JaapV schreef:Zei ik dat dan?
Nou... nauwelijks, eigenlijk. Kijkcijfers zeggen me net zoveel als postcounts op fora. Ik heb liever feedback dan kijkersJan en Yuul schreef:Van vreemden misschien niet, maar wel van jezelf en vrienden. Het streelt je eergevoel als er veel mensen jouw foto hebben bekeken. Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar vind jij het niet fijn als jouw website plotseling gigantisch bekeken wordt? Ik neem aan dat je die kijkcijfers ook wel eens bekijkt, of niet?MarcoEos70D schreef:Ach... boeien die kijkcijfers je echt dan?

"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
En die vraag schoot mij in het verkeerde keelgat. Nu weer, trouwens.MarcoEos70D schreef:Je tekst suggereert dat, vandaar mijn vraag.JaapV schreef:Zei ik dat dan?
Groet, Jaap
- MarcoEos70D
- Clublid
Bijzonder. Je post een verhaal over je hoge kijkcijfers, maar een vraag over de relevantie valt gelijk verkeerd?JaapV schreef:En die vraag schoot mij in het verkeerde keelgat. Nu weer, trouwens.MarcoEos70D schreef:Je tekst suggereert dat, vandaar mijn vraag.JaapV schreef:Zei ik dat dan?
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie