Na wat zoeken blijk dat je hiervoor toestemming van de NS nodig hebt. Kosten 150 Euro Handelingsfee

Heeft iemand al daar gefotografeerd en hoe heb je dit aangepakt?
alvast bedankt voor jullie reacties.
Daarom schreef ik hierboven al "... zonder statief ...", een statief staat (sic) voor niet-kenners nu eenmaal voor niet-privé c.q. professioneel.Gerrit schreef:Toch is dit wel formeel geregeld.
Ik wilde vorig jaar in Amsterdam CS een paar foto's maken.
Ik had mijn camera nog niet op mijn statief zitten of mij werd te verstaan gegeven dat ik eerst toestemming hiervoor moest hebben.
Mijn argument dat alle toeristen foto's maakten maakte geen indruk.
Ik moest echt stoppen en eerst een vergunning vragen.
Gerrit
Kwestie van sneller zijn dan de beveiliging.Gerrit schreef:Toch is dit wel formeel geregeld.
Ik had mijn camera nog niet op mijn statief zitten of mij werd te verstaan gegeven dat ik eerst toestemming hiervoor moest hebben.
Gerrit
Helemaal mee eens. Ik ben in elk geval niemand tegengekomen die mij heeft gevraagd te stoppen met fotograferen. Ik heb ook niet geheimzinnig rondgelopen ofzo. Het is me in het verleden wel eens op andere locaties gevraagd om te stoppen met fotograferen. Zolang je vriendelijk blijft en gehoor geeft aan de vraag, blijft de tegenpartij over het algemeen ook schappelijk. (Soms zelfs ook enthousiaste beveiligers meegemaakt nadat je ze laat zien wat je geschoten hebt)Brutus schreef: Advies: altijd heel vriendelijk blijven, NOOIT in discussie gaan en als het je gevraagd wordt, gewoon weggaan.
Hoe lastiger je bent, hoe moeilijker je het voor de fotografen maakt die na je komen.