D50 en Af 50mm 1.8

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
Plaats reactie
Roger38

D50 en Af 50mm 1.8

Bericht door Roger38 » do jun 01 2006 3:54 pm

Hoe kan het zijn dat mijn Nikon D50 een foutmelding geeft met de Af 50mm 1.8 lens?
Bij alle andere F getallen anders dan F22 krijg ik de foutmelding FEE als ik die handmatig selecteer door met de hand aan de ring van de lens te draaien.
Zet ik de ring vast op F22 door middel van het schuifje kan ik overigens wel gewoon met de camera alle F getallen selecteren en wordt de foto gewoon gemaakt.
Zet ik de ring vast op b.v F1.8 of F5.6 geeft ie foutmelding FEE aan, ook als ik de camera op manual zet.

Wie geeft hier licht in de duisternis?

hjanssen

Bericht door hjanssen » do jun 01 2006 4:39 pm

Je moet de lens vergrendelen in de f22 positie en dan het diafragma verstellen via de camera.

Zo'n boekje doen ze niet voor niets bij de camera.

Roger38

Bericht door Roger38 » do jun 01 2006 4:41 pm

hjanssen schreef:Je moet de lens vergrendelen in de f22 positie en dan het diafragma verstellen via de camera.

Zo'n boekje doen ze niet voor niets bij de camera.
Jip, heb het al zelf ontdekt daarnet. Puik lensje voor dat geld trouwens.

Maar in het boekje van de camera staat dit echt niet beschreven hoor.

hjanssen

Bericht door hjanssen » do jun 01 2006 7:07 pm

IK heb net in de Engelse handleiding gekeken en het staat er inderdaad niet in, behalve dan de fout melding FEE op blz 123.

Ze gaan er dus vanuit dat een D50 bezitter alleen G-lenzen gebruikt, dus een foute veronderstelling blijkt.

Roger38

Bericht door Roger38 » do jun 01 2006 7:12 pm

hjanssen schreef:IK heb net in de Engelse handleiding gekeken en het staat er inderdaad niet in, behalve dan de fout melding FEE op blz 123.

Ze gaan er dus vanuit dat een D50 bezitter alleen G-lenzen gebruikt, dus een foute veronderstelling blijkt.
In de Nederlandse dus ook niet, ook in de handleiding van de lens staat het niet. Maar gelukkig hebben we dit forum nog :D

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”