opnameteller nikond70
opnameteller nikond70
weet iemand hoe ik het totaal aantal reeds gemaakte opname`s kan terug vinden op mijn d70?
vriendelijke groet
vriendelijke groet
Ik gebruik ook Opanda Iexif 2...
Je kan in het venster kiezen voor |SUMMARY|EXIF|GPS|IPTC
Bij mijn originele foto's krijg ik dit...
Bij Summary is Shutter Releases de vijfde van onderen... (Digital Variprogram, Saturation, Image Optimisation, 00A8, Total Number of Shutter Releases... Van onder naar boven...)
Bij EXIF is dit hetzelfde verhaaltje...
Met bestanden van internet of andere bronnen, kan dit anders zijn, omdat er meestal minder informatie in de bestanden zit...
Groet, Koen
Je kan in het venster kiezen voor |SUMMARY|EXIF|GPS|IPTC
Bij mijn originele foto's krijg ik dit...
Bij Summary is Shutter Releases de vijfde van onderen... (Digital Variprogram, Saturation, Image Optimisation, 00A8, Total Number of Shutter Releases... Van onder naar boven...)
Bij EXIF is dit hetzelfde verhaaltje...
Met bestanden van internet of andere bronnen, kan dit anders zijn, omdat er meestal minder informatie in de bestanden zit...
Groet, Koen
Dat ligt eraan of opeenvolgende nummering aan of uit staat.dirk-jan boon schreef:volgens mij kan je ook een fot nemen n dan aan het nummer zien hoeveel je er al mee gefotografeerd hebt
Tevens is het mogelijk dat enkele fotobewerkingsprogramma's wat EXIF info verbergen, cq. laten verdwijnen, waardoor oa. het aantal opnamen niet meer te zien is. Dus wil je het zien, bekijk het dan voor bewerking in Opanda.
groet,
Marco
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Tevens begint het na 9999 weer gewoon bij 0000!Marco Handgraaf schreef:Dat ligt eraan of opeenvolgende nummering aan of uit staat.dirk-jan boon schreef:volgens mij kan je ook een fot nemen n dan aan het nummer zien hoeveel je er al mee gefotografeerd hebt
Tevens is het mogelijk dat enkele fotobewerkingsprogramma's wat EXIF info verbergen, cq. laten verdwijnen, waardoor oa. het aantal opnamen niet meer te zien is. Dus wil je het zien, bekijk het dan voor bewerking in Opanda.

Kostunrix: 3600 plaatjes in 3 jaar. Dat noem ik selectief schieten... 3 weken vakantie, bezoekje dierentuin en een feestje en ik zit daar ook wel op.... :mrgreen:
Ha klopt ja maar dat duurt nog wel effe sta geloof ik ergens op 3000 of zo
dus voordat hij de 9999 berijkt ben ik allang 80 :mrgreen:
voorlopig gaat ie nog lang niet weg die d80 is niet mijnding de d300 begint er op te lijken maar die is veel te duur bovendien is de bank rekeing leeg na de kerst cadeaux
dus voordat hij de 9999 berijkt ben ik allang 80 :mrgreen:
voorlopig gaat ie nog lang niet weg die d80 is niet mijnding de d300 begint er op te lijken maar die is veel te duur bovendien is de bank rekeing leeg na de kerst cadeaux
Inderdaad, ik probeer de foto's die ik maak ook de foto te laten zijn die ik wil hebben. Dus niet 15 plaatjes schieten en dan wegkiepen wat niet bevalt, maar beperken tot een paar (en dan alsnog weggooien wat niet bevalt).PatrickP schreef: Kostunrix: 3600 plaatjes in 3 jaar. Dat noem ik selectief schieten... 3 weken vakantie, bezoekje dierentuin en een feestje en ik zit daar ook wel op.... :mrgreen: