live view ga niet aan?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
live view ga niet aan?
Hoi is er iemand die weet waarom ik de liveview van me nikon d5000 niet aankrijg als die aan de usb zit op de pc ? Normaal werkt het gewoon ik zou het graag aanzette op me pc .
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: live view ga niet aan?
Als je de camera normaal aansluit op een TV heb je Live View. In plaats van een TV kun je ook de monitor van een PC gebruiken.
Een camera aansluiten op een computer, kan wel, maar zonder extra software van bv Nikon Camera Control Pro 2 (die ik zelf gebruik, omdat mijn camera er geschikt voor is) zie je niet zoveel. Er is heel veel software om het camera beeld op een computer te kunnen zien. En of het ook werkt ??? vraag dat niet aan mij. Zoek eens naar "tethered Nikon D5000".
Camera aansluiten op een TV, pagina 132 van de gebruikshandleiding.
Camera aansluiten op een computer, pagina 134 van de gebruikshandleiding. Dit is met name bedoeld om foto's van de camera over te brengen naar de computer.
Een camera aansluiten op een computer, kan wel, maar zonder extra software van bv Nikon Camera Control Pro 2 (die ik zelf gebruik, omdat mijn camera er geschikt voor is) zie je niet zoveel. Er is heel veel software om het camera beeld op een computer te kunnen zien. En of het ook werkt ??? vraag dat niet aan mij. Zoek eens naar "tethered Nikon D5000".
Camera aansluiten op een TV, pagina 132 van de gebruikshandleiding.
Camera aansluiten op een computer, pagina 134 van de gebruikshandleiding. Dit is met name bedoeld om foto's van de camera over te brengen naar de computer.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: live view ga niet aan?
Aangezien je niet al te duidelijk/scheutig bent met je info, zoals bijv. de gebruikte software doe ik maar een (wilde) suggestie:
Wanneer de camera aangesloten is op de PC via USB om met speciaal daarvoor bedoelde software foto's te maken m.b.v. de PC,
dan zal het schermpje achterop de camera niet werken als je dat bedoelt.... Daarvoor zit er in het programma een "knop" liveview om het beeld op je monitor te bekijken.
Wanneer de camera aangesloten is op de PC via USB om met speciaal daarvoor bedoelde software foto's te maken m.b.v. de PC,
dan zal het schermpje achterop de camera niet werken als je dat bedoelt.... Daarvoor zit er in het programma een "knop" liveview om het beeld op je monitor te bekijken.