@ Ivan: Dankjewel voor je reactie.
@Patrick: Ik ben het ten dele met je eens, opzich kan ik wel heel goed zien dat die foto's met een een groothoek zijn genomen. N.a.v. van je reactie ben ik eens door mijn foto's gaan bladeren en ben de foto's gaan vergelijken met de foto's die ik met langere brandpunten heb genomen. Ik heb in deze foto's toch wel veel meer het gevoel van diepte, ik heb ook het gevoel dat de wolken echt over me heen komen in deze foto's en dat heb ik bij mijn andere foto's niet. Het doet op deze foto's allemaal wat uitgestrekter aan.
Maar ik ben het wel met je eens dat het effect van een groothoek lens bij cluse up objecten nog veel groter is. Zaken die dichtbij staan lijken veel groter terwijl alles wat verder weg is naar verhouding veel kleiner lijkt, dat effect heb je dan weer niet echt bij deze 2 landschap foto's.
Ik had ook nog deze foto gemaakt om dat effect te proberen en eens te kijken wat ik van dichtbij allemaal in beeld kon krijgen. Dit bankje heb ik gefotografeerd vanaf een centimeter of 60 á 70 (schat ik zo even) en toen stond ik er versteld van wat er allemaal nog in beeld kwam, zelfs de stukken landschap naast het bankje pasten er nog op. De foto opzich vind ik niet super maar zal het toch even laten zien wat ik bedoel. En verder is het gewoon nog een kwestie van heel veel proberen en kijken hoe bepaalde zaken lijken op de foto, heerlijk is dat, gewoon allerlij onzinnige zaken op de foto zetten en soms blijkt het dan in eens een veel leukere foto te zijn dan je op voorhand had verwacht