Hier drie beelden van de eerste rol. Over het portret ben ik nog niet over uit of ik die nu mooi vind, maar de kleuren vind ik sowieso prettig!
Nikon FG
50mm 1.8 E series ( dol op die lens! )
1

2

3

Och kritiek mag hoor. Zolang het onderbouwd is.diatoontje schreef:De onderwerpen doen mij niets. Maar er zit een bak magenta zweem in van jewelste.
Als dat ingescande dia's zijn, en met de kleur is niets gedaan, dan zijn de onbelichte diafilms totaal verkeerd opgeslagen. (niet gekoeld). Ook nog een reden kan zijn dat het ontwikkelproces en met name de chemicaliën niet goed waren. Door de geringe doorloop van de hoeveelheid films kunnen deze toch wel kritische chemicaliën ingestort zijn. Plus overdatum geeft ellende oftewel miskoop.
Het lijkt de trend van de huidige digitale tijd te zijn. Niet meer weten hoe het in het analoge tijdperk ging. Niet inlezen of vragen aan diegene die er vroeger mee werkten.
En dat is jammer want de techniek van chemicaliën fotografie is nog steeds van een onovertroffen schoonheid.
Dit stukje lijkt zware kritiek, maar dat is niet de intentie.
Als je bepaalde emoties wil uitdrukken door middel van analoge fotografie moet je toch kennis hebben van de materie. Als beeldhouwer bewerk je steen ook niet met hout beitels/schaven etc.
Zat die vroeger niet op de hoek van de Strevelsweg en de Pleinweg...?jip schreef:http://www.fotovandergraaf.nl/home