Dit natuurlijk zonder extra grip, want dan ligt het natuurlijk allemaal anders!
Hou houd jij je camera vast bij een staande foto?
- Patrick
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hou houd jij je camera vast bij een staande foto?
Het is mij al vaker opgevallen. Het lijkt erop binnen mijn kleine steekproef dat mannen de camera bij staande foto linksom draaien, dus met de grip aan de bovenkant, en vrouwen veelal net andersom. Hoe zit dat bij jullie?
Laatst gewijzigd door Patrick op za dec 29 2007 2:20 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
-
yoyo
- EelcoD7100
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
-
ML
-
paparazzi
-
mikemix
-
paparazzi
- Roelof
- Clublid

- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik druk altijd af met de knop boven. Ik heb graag de hele grip in de hand, dat lukt me echt niet met de knop naar beneden.
Nu heb ik aan de D200 en D300 een verticale grip en die gebruik ik al min of meer automatisch zodra ik de camera in portretstand heb, maar bij de D40 zou ik er niet aan denken om hem met de knop naar beneden te houden.
Incidenteel zou ik rekening houden met de plaats van de flitser, maar ik houd niet van opzij flitsen.
Met een digitale compact, als je via het display fotografeert dan zou ik nog wel eens de knop naar beneden houden. Als je met de knop naar boven zit, dan zit je arm nog wel eens voor de camera.
Mikes methode van afdrukken lijkt mij wel wat. Gaat dat met de timer of met afstandsbediening?
Nu heb ik aan de D200 en D300 een verticale grip en die gebruik ik al min of meer automatisch zodra ik de camera in portretstand heb, maar bij de D40 zou ik er niet aan denken om hem met de knop naar beneden te houden.
Incidenteel zou ik rekening houden met de plaats van de flitser, maar ik houd niet van opzij flitsen.
Met een digitale compact, als je via het display fotografeert dan zou ik nog wel eens de knop naar beneden houden. Als je met de knop naar boven zit, dan zit je arm nog wel eens voor de camera.
Mikes methode van afdrukken lijkt mij wel wat. Gaat dat met de timer of met afstandsbediening?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
-
dirk-jan boon
-
yoyo
-
iJoost
- M.Oorthuis
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer: