Foto-opleiding kunstacademie vs fotovakschool

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
Plaats reactie
Hanneke

Foto-opleiding kunstacademie vs fotovakschool

Bericht door Hanneke » do jan 03 2008 10:59 pm

Op 't forum staan veel reacties over de fotovakschool, maar ik ben wel benieuwd of er ook mensen een fotografieopleiding aan een kunstacademie hebben gevolgd.

Rietveld, deKooning, StJoost, etc, wat vond je van de opleiding, leerzaamste punten, gebreken?

Voor de mensen die fotovakschool hebben gedaan (of niet) wat is jullie mening tot fotoopleiding aan een kunstacademie?

Is de inhoud hetzelfde, of heeft een fotovakschool een veel technischere benadering dan, ik kan me voor stellen, een conceptueler uitgangspunt van een academie?

Ik ben erg benieuwd naar de reacties!

Yvette Verwer

Bericht door Yvette Verwer » vr jan 04 2008 11:16 am

Ik weet niets van de opelidingen aan de academies, maar wel iets van die aan de fotovakschool.
De fotovakschool heeft twee meerjarige opleidingen. De MBO en de HBO (fotografische vormgeving). De eerste is inderdaad meer technische en praktijk gericht. Bij de andere (HBO) is er echter wel een conceptuele benaderingen een behoorlijke diepgang. De eerste duurt twee jaar en je hebt om de week les. De HBO is twee jaar twee keer per weel les of vier jaar een keer per week les. Het aantal lesdagen is dus ook heel veel groter.
Ik ga zelf in februari met de HBO opleiding beginnen.
De fotovakschool is verder in ieder geval een stuk goedkoper dan de fotoacademie (maar het is nog altijd veel geld).

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”